Gå til innhold

Montering av luftfilter

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

kjøpte ett king dragon konfilter idag, måtte bruke silikonslange som mellomlegg pga innsuget er 50mm mens konfilteret var 60mm. Så nå dukker det jo selvfølgelig opp mer spørsmål...

Hva gjør jeg med det "lille" innsuget til motoren? Jeg kommer desverre ikke på hva det heter men det går en slange som gikk inn i siden på luftfilterboksen.

03250019.jpg

Dette skal være ett king dragon filter, ligner ikke på mitt, har ikke topplokk på mitt. Mitt så også litt større ut, kan ikke være mye ekstra plass under panseret...

Hva løsninger har dere andre med 6n for å få kald luft til filteret? Hva har dere gjort med de andre rørene? bare tatt de av som her?

03250018.jpg

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ey mister, har jeg gitt deg lov til å bruke mine bilder? Synes jeg ser ordet "copyright" der:D

den lille slangen er veivhusventilasjonen, som du ser på bildet av min har jeg ett lite filter der, som fulgte med det store.

Du kan jo på en måde koble det til på sillikonslangen, altså mellom luftfilter og innsuget. Visst jeg ikke er helt ute å kjører no då.

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm betalte 700 kroner for king dragon filteret og den lille dingsen du har kosta 275 utenom, men du er den eneste jeg har sett som har det, så venta litt med å bruke penger på noe jeg kanskje ikke trenger...

hva med en svamp som jeg brertter rundt og fester til... burde vel gjøre det samme? og se helt jalla ut :)

Her er bilde!

Luftfilter_002.jpg

Ser litt stort ut, når jeg gasser på i 2 gir så er det ett punkt der hele "bilen" vibrerer, hvis jeg holder turtallet der så er det en skikkelig vibrerende lyd... kanskje det tar oppi panseret?

ett til uten klistermerke:

Luftfilter_005.jpg

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vibereringen er sikkert bare resonanse i karoseriet normalt med slikt når du får mye luft filter lyd... Du kan jo altids sjekke da om d tar i - tror ikke du trenger være klassens McGyver for å finne ut d :rolleyes:

Er jo god plass til å få opp en kald luft slange også her.( no som er sattans trangt på 16v ... ( sant gou ? ) Selges det ferdige kasser til å sette rundt filteret for å unngå varm luft ? eller har noen noe bilder av dette ? må jo nesten bli litt pent også ... kanskje få en isolatør til å lage noe ... ?

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Den vibereringen er sikkert bare resonanse i karoseriet normalt med slikt når du får mye luft filter lyd... Du kan jo altids sjekke da om d tar i - tror ikke du trenger være klassens McGyver for å finne ut d :rolleyes:

Er jo god plass til å få opp en kald luft slange også her.( no som er sattans trangt på 16v ... ( sant gou ? )

kan trygt bekrefte at det er satans trangt ;)

skal få knipset et bilde på mandag

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider