Loveopel Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 noen som har noe peiling på hvor man kan få kjøpt trim til en 350 ? eventueller høycomstempler Siter born to love and old opel<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olav1111 Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 Er nesten billigere og kjøpe stroker kit,veiv,staker,stempel osv eagel lager billige og gode stroker kit,tipper rundt 10-15 lapper,for hele greiene til chevy.sjekk ut frk amrikanskebildeler.no eller jegs.com,der er ALT =D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 http://www.summitracing.com Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danoo Skrevet November 7, 2009 Rapporter Share Skrevet November 7, 2009 kjøpe deg en 383 stroker kits og bore opp:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 noen som har noe peiling på hvor man kan få kjøpt trim til en 350 ?eventueller høycomstempler Det er bokstavelig talt et hav å velge i. Både mht salgssteder, priser og veier å gå for å få høyere effekt. Hva du bør gjøre er også avhengig av hvilken type 350 motor du har. Stempeltoppene kan f.eks være flate, nedoverbuet (dished) eller oppoverbuet (domed). Størrelsen på forbrenningskamrene varierer, og toppene du allerede har kan være ok å jobbe videre med, eller de kan være totalt ubrukelige å jobbe videre med. Aller først bør du dekode motoren. Dvs finne alt av støpenummer og finne betydningen av disse. På en Chevrolet 350 er ikke det veldig vanskelig. Gå til linken under, så finner du forklaring på alt av tallkoder og støpenummer på både blokk og topper: http://www.nastyz28.com/sbchevy/sblock.php Så må du finne ut om din motor er original, eller modifisert og om toppene er de originale for din motor. Spesielt kompresjon og størrelsen på forbrenningskamrene er viktig. Har du allerede ganske høy kompresjon, vil f.eks et bytte til høykompstempler gjøre motoren ubrukelig. Så må du sjekke om motoren er egnet som trimmingsobjekt. Innmari surt å legge den tusenvis av kroner på en motor som raser rett etter ombyggingen, eller? Når du har kontroll på dette anbefaler jeg deg å kjøpe en eller flere bøker om trimming av Chevrolets small block motorer. Det er skrevet flere bøker om dette. Hør med Automobilia bokhandel i Oslo. De sender over hele landet og har nettbutikk. Etterpå vil du ha et rimelig grunnlag for å "sprite opp" motoren din. Det er svært mange trimmingsmetoder og mange sannheter om hva som er "best" når det gjelder akkruat Chevrolets small block motor. Hver for seg er sikkert mange av metodene bra, men da må de følges og forstås. Og dersom man begynner å mikse flere metoder, ender man gjerne opp med tom lommebok, høyere drivstoff forbruk - og en motor som yter litt mindre enn før man begynte. Husk også at det betyr mye hvilken bil motoren skal i: Vekt på bilen, bakakselutveksling, type gearkasse og bakhjulsdimensjon. For du ønsker jo å konsentrere kreftene i motoren omkring det turtallet som passer disse andre omgivelsene best. Fristende å hoppe over dette? Vel, det blir omtrent som å hoppe over grunnmuren før man setter i gang med husbygging...:shake Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.