Beamer Screamer Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Trenger å få byttet registerremmen snart, har allerede overskredet "lovlig" kjørelengde med 5000km av ren forglemmelse. Pleier å få dette gjort hos BMW, men noe sier meg at Egil Stenshagen kanskje ikke er det billigste stedet å få jobben gjort. Finnes det andre steder som er billigere og der jeg samtidig har et snev av trygghet for at ting blir gjort som de skal? Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-36 burnout Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Ta en telefonrunde og spør... Her i Bergen viste det seg at BMW forhandleren var en av de billigste... Fant en som var 300,- billigere, men det var ikke verdt det synes jeg... Kjørte heller opp til BMW... Siter Current Car: 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Kjør orginalt. Vet ikke åssen bil du har, men er uansett viktig å bytte strammehjul + alle løpehjulene. Hadde du ikke bodd så langt vekk skulle jeg fikset det for deg;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Skal skifte på E30 på Autozentrum neste uke, pris ca. kr.3.500,- pluss evt viftereim hvis den er sliten. Synes ikke det hørtes ille ut, orket ikke ringe andre for å høre heller da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Februar 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Ringte til BMW i Bærum og skulle bestille time her forleden for å få skiftet denne registerremmen. Da jeg hadde bilen på service i Tyskland sa de remmen skulle byttes hver 30.000km på disse bilene. Tidligere har jeg hørt med Das Auto i Trondheim som sa 40.000km Nå sa de hos Furubakken at det var hver 60.000km. Alle var 100% inneforstått med hva slags motor og årsmodell det dreier seg om ('87 320i) Jeg er jo egentlig happy desto lenger intervallet er, men hva er riktig??? Er det slik at remmene har blitt bedre etterhvert slik at intervallet har blitt utvidet og ikke alle har fått med seg dette? Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Februar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2004 Ifølge Haynes rephåndboka, inngår ikke registerreimskifte i serviceprogrammet for E30, men boka anbefaler skifte på 100.000 km. Har egentlig aldri hørt noen påstå noe hyppigere heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.E Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 NEI på m20 skal det byttes hvert tredje år eller 60 000 km. så enkelt er det. det er ikke noe man bør "drite" i. det er enkel jobb å bytte den hvis du har skrudd litt bil før. deler koster 600-700 kr hos bmw. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
challenger Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Drite i, og drite i... Da har vel undertegnede vært heldig med to biler. Har forresten en formening om at den enkeltes kjørestil har masse innvirkning på motorslitasje, og også registerreima si levetid. Men for all del, det har ikke vert meninga å gamble med motorhavari. Har bare gått etter Haynes-boka.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Mulig det er litt andre skifteintervaller etter hvilket land bilen går i, men i Norge holder vi oss til 60k eller 3 år mener jeg å huske på M20 motorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg