Geir0 Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Noen som vet hvor man kjøper slikt? Hvis allt skal bøyes selv, så bruker man jo nesten en halv meter bare på å lage en bøy! i en vanlig bøyemaskin.... Må være noen som vet dette?:P Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Bøye selv i sånne billigbøyer er sjelden bra, selv om det funker til et ultracheapo jallaprosjekt. Hvordan rørmateriale har du tenkt på, dvs svartstål, rustfritt, Inconel? Hvilken diameter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet November 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Bøye selv i sånne billigbøyer er sjelden bra, selv om det funker til et ultracheapo jallaprosjekt. Hvordan rørmateriale har du tenkt på, dvs svartstål, rustfritt, Inconel? Hvilken diameter? http://viewer.zmags.com/publication/ed738f6f#/ed738f6f/20 Fannt endelig noe etter å ha googlet en del, va syns du om de bendene? Nei er ikke noe "ultracheapo jallaprosjekt" Er en opel omega motor C20ne eller och 2.0. målet er 350 hk. vet folk har greid mer me den motoren;) Driver me rørbøying nesten vær dag på jobb da men:P så kan det:) men må ha tak i noe ordentlig noe;) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Etter hva jeg kan se er det der vanlig stål? Du vil helst ha rustfritt, da det slipper ut ca 219% mindre varme gjennom veggene. Og varmetap = mindre energi til turboen. Enkelt sted å shoppe - dog ikke gratis - er Burns Stainless. Bøyer du rør av litt spesielle kvaliteter også, forresten..? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 problemet med varmetap i veggene på røret løses vel greit med heatwrap? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet November 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2009 Etter hva jeg kan se er det der vanlig stål? Du vil helst ha rustfritt, da det slipper ut ca 219% mindre varme gjennom veggene. Og varmetap = mindre energi til turboen. Enkelt sted å shoppe - dog ikke gratis - er Burns Stainless. Bøyer du rør av litt spesielle kvaliteter også, forresten..? Ja sant det, men min bror er sånn "spesialist" på turbo osv. så han fikk tak i sånn bend ifra simons:O hehe. Da var det å ordnet:) Jeg er ikke bilmekaniker, bare hobby osv:) Hmm, Div hydraulikk rør osv. ikke noe sånn spesielt nei utenom dyre syrefaste rør:P Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Hmm, Div hydraulikk rør osv. ikke noe sånn spesielt nei utenom dyre syrefaste rør:P Simons rør er 304... da bør du stive av snurra med et stag eller to. Lurte på om du hadde utstyr til å kunne bøye 309S eller 310S-materiale...? Semi-inconel.. hakket over syrefast. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir0 Skrevet November 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Simons rør er 304... da bør du stive av snurra med et stag eller to. Lurte på om du hadde utstyr til å kunne bøye 309S eller 310S-materiale...? Semi-inconel.. hakket over syrefast. Nei, tror ikke det. har ikke holdt på med det før. Aldri hørt om det faktisk:P eller ble i tvil:) Siter Opel Omega A C20LET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.