Gå til innhold

Rør til turbomanifold

Ranger emnet


Geir0

Anbefalte innlegg

Bøye selv i sånne billigbøyer er sjelden bra, selv om det funker til et ultracheapo jallaprosjekt.

Hvordan rørmateriale har du tenkt på, dvs svartstål, rustfritt, Inconel? Hvilken diameter?

 

http://viewer.zmags.com/publication/ed738f6f#/ed738f6f/20

 

Fannt endelig noe etter å ha googlet en del, va syns du om de bendene? Nei er ikke noe "ultracheapo jallaprosjekt" Er en opel omega motor C20ne eller och 2.0. målet er 350 hk. vet folk har greid mer me den motoren;) Driver me rørbøying nesten vær dag på jobb da men:P så kan det:) men må ha tak i noe ordentlig noe;)

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg kan se er det der vanlig stål? Du vil helst ha rustfritt, da det slipper ut ca 219% mindre varme gjennom veggene. Og varmetap = mindre energi til turboen. Enkelt sted å shoppe - dog ikke gratis - er Burns Stainless. Bøyer du rør av litt spesielle kvaliteter også, forresten..?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg kan se er det der vanlig stål? Du vil helst ha rustfritt, da det slipper ut ca 219% mindre varme gjennom veggene. Og varmetap = mindre energi til turboen. Enkelt sted å shoppe - dog ikke gratis - er Burns Stainless. Bøyer du rør av litt spesielle kvaliteter også, forresten..?

 

Ja sant det, men min bror er sånn "spesialist" på turbo osv. så han fikk tak i sånn bend ifra simons:O hehe.

Da var det å ordnet:) Jeg er ikke bilmekaniker, bare hobby osv:)

Hmm, Div hydraulikk rør osv. ikke noe sånn spesielt nei utenom dyre syrefaste rør:P

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, Div hydraulikk rør osv. ikke noe sånn spesielt nei utenom dyre syrefaste rør:P

Simons rør er 304... da bør du stive av snurra med et stag eller to. Lurte på om du hadde utstyr til å kunne bøye 309S eller 310S-materiale...? Semi-inconel.. hakket over syrefast.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simons rør er 304... da bør du stive av snurra med et stag eller to. Lurte på om du hadde utstyr til å kunne bøye 309S eller 310S-materiale...? Semi-inconel.. hakket over syrefast.

 

Nei, tror ikke det. har ikke holdt på med det før.

Aldri hørt om det faktisk:P eller ble i tvil:)

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår