Gå til innhold

ang nedslitte dekk på bil/ nye forslag til dekktype side 2 nummer 29

Ranger emnet

opelastra

Anbefalte innlegg

Ja ja Kjør forsiktig da :-) EDIT EDIT EDIT......... Uten senter ringer får hjulbolter all belastningen...LIFSFARLIG !!!!!!!!!!!!!!!

Endret av BARE B

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ja ja Kjør forsiktig da :-)

en kompis av meg hadde denne et på sin astra f med breddere, den kjørte han i 1,5 år uten at det skjedde noe spesielt med bilen, untatt småtterier som gassvire og lignende.

og han kjørte ikke pent for å si det slik:/ han kjørte fra andre biler som audi s4 frex som gikk meget bra som også hadde en gal sjåfør.

satt som plantet på veien- hørte aldri det var noe galt med forstillinga hans, men kan jo skje. men skal nok tåle det greit,men selvfølgelig ikke så bra som med originale felger.

satt på med han 1 gang da kjørte han så fort at jeg lå pressa inn i sidedekselet i baksetet å da sto det mellom 200 og 205 på speedometeret å det var i en grei sving. kjente at det glapp litt,men henta segg inn igjenn i svingen flere ganger. så sitter bra på veien men kan jo altids skje noe med forstillinga etterhvert om man kjører for mye tull.

det er et20 fram foresten, er bak det er verst et 14. 215 fram og 245 bak på 8,5 og 10 felg

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er mange som kjører potensielle dødsmaskiner på vegen i massevis av år uten at det skjer noe. Det er en grunn til at forstillinger er bygd som de er. Man kan forrandre sporvidde men ikke for mye og på noen biler er det slettes ikke å anbefale. SFRO i sverige godkjenner ikke styre radie over 60 mm og der er man jo veldig ok når det gjelder ombygging. P enkelte biler kan man øke sporvidden radikalt uten at det går ut over geometri. Kadett B fx som jeg bygger på og har gjordt siden jeg var 18. Der kan man øke sporvidde med 72 mm. Et 1 mm. Kluet der er doble A armer i oppheng. Finn ut hva som er max sporvidde økning og hold deg til det. Og få på senter ringer vær så snill. !!!!!

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er mange som kjører potensielle dødsmaskiner på vegen i massevis av år uten at det skjer noe. Det er en grunn til at forstillinger er bygd som de er. Man kan forrandre sporvidde men ikke for mye og på noen biler er det slettes ikke å anbefale. Sfro i sverige godkjenner ikke styre radie over 60 mm og der er man jo veldig ok når det gjelder ombygging. P enkelte biler kan man øke sporvidden radikalt uten at det går ut over geometri. Kadett b fx som jeg bygger på og har gjordt siden jeg var 18. Der kan man øke sporvidde med 72 mm. Et 1 mm. Kluet der er doble a armer i oppheng. Finn ut hva som er max sporvidde økning og hold deg til det. Og få på senter ringer vær så snill. !!!!!

oki, ja mulig det,skal få sjekket dette før sommeren:) har en sentering,! Og skal få skaffet det 3 andre innen bilen skal på veien til sommeren:)

og for å få bra kant og felger som passer til utbyggerne må det nesten bli sopass lav et:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det og vet hvor tøft det er med kantfelg. Bare det ikke går utover sikkerheten. Jeg krangler med BS of SFOOR hele tiden og jeg synes de er noen skikkelige tullinger men jeg bygger ting som er sikkert og beregnet på å holde like bra og bedre en originaldeler. Snart 50 år og har byggd biler siden jeg var 18 og storkoser meg med det :-)

Liten EDIT : SFOOR og BS mener det er OK med halvbur og originalseter/belter. Dette er lifsfarlig. Derimot, helbur ,FIA godkjendte stoler og 4 eller 6 pkt seler er ikke lov. Noen som fatter det ???????? Bygg bil og ha det morro men tenk sikkerhet før Hk og Km :-)

Endret av BARE B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det og vet hvor tøft det er med kantfelg. Bare det ikke går utover sikkerheten. Jeg krangler med BS of SFOOR hele tiden og jeg synes de er noen skikkelige tullinger men jeg bygger ting som er sikkert og beregnet på å holde like bra og bedre en originaldeler. Snart 50 år og har byggd biler siden jeg var 18 og storkoser meg med det :-)

ja:) blir jo det:) planen er jo å ha den på forstillingskontrol,samt skifte til polyuretan foringer,samt skifte styreledd og andre foringer. tårnstag har jeg også både fram og bak, får kjøpe skikkelige bolter beregnet for hardere kjøring. og sette på alle 3senterkopper før dem kommer på veien.

får vel bare sette på andre felger når den skal på motorbyttekontrol og eu kontrol,er nemlig avskiltet i juni 2008 denne;) så skal på kontrol siden jeg byttet fra 1,4 til 2,0 men alt nødvendig er ført over.

blir vel et evig styr å få til dette, men har fått brev fra sfoor og statensvegvesen at dette lar seg gjøres:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten EDIT : SFOOR og BS mener det er OK med halvbur og originalseter/belter. Dette er lifsfarlig. Derimot, helbur ,FIA godkjendte stoler og 4 eller 6 pkt seler er ikke lov. Noen som fatter det ???????? Bygg bil og ha det morro men tenk sikkerhet før Hk og Km :-)

huff, ja dem tenker jo med ræva vettu.. høres veldig rart ut ja:/ ja er viktigt med sikkerhet:) får sjekke ut litt før sommeren:) men overbevist om at det skal gå bra jeg altså, da jeg vet mange andre som har benyttet seg av disse felger og samme dim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp :-) det er et evig styr å bygge bil. Lykke til mede SFOOR :-) Der trenger du pågangsmot :-)

har trua jeg på at det skal gå bra med bilen iallefall når du ser bort ifra felgene. da jeg fikk mail fra sfoor, også fra biltilsynet om at det var greit:) siden min bil kom ut med 2,0 8v originalt.

ja, takk=) får bare stå på.bilen skal på veien og felgene også:) men kansje ikke på kontrollen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dem tenker med ræva. På en måte kan jeg skjønne dem.et evig mas fra folk som vil ha skamsenking og en milliard hester. masse userøse bil byggere og det ødelegger for de som er seriøse og så finnes det ikke rent få BS folk som bare sitter og ruger på et regelverk uten å ha den minste interesse for bil. Synd men slik er det bare. DESVERRE !!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dem tenker med ræva. På en måte kan jeg skjønne dem.et evig mas fra folk som vil ha skamsenking og en milliard hester. masse userøse bil byggere og det ødelegger for de som er seriøse og så finnes det ikke rent få BS folk som bare sitter og ruger på et regelverk uten å ha den minste interesse for bil. Synd men slik er det bare. DESVERRE !!!!!!!

ja, det du sier er jeg enig i men mener ikke det jeg har gjort og vil med bilen er så useriøst, eneste jeg har tenkt på med ytelse er å montere turbo på min c20ne motor som er ofte brukt til turbokonvertering på div opeler.

er 115hk originalt,hehe-

ja regelboka går ofte fremfor virkeligheten.

skal aldrig bruke bilen min på bane eller dens slags,blir vanlig kjøring etter veien så får ikke den hardeste belasting, samt kjører jeg ikke som en gris hele tiden, har blitt litt roligere med årene, men her står utsende høyest forran hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har noen forslag til dekktype? noen som har gode eller dårlige erfaring med sommerdekkk.

skal brukes på sommerstid, bør sitte bra på veien, og tåle litt hastighet,

jeg har goodyear eagle f1 195-50-15 på noen tema felger jeg har;) storfornøyd med dem dekka:)

vurdere dem nå også på 8,5j og 10.0j altså 245-35-17" og 215-40-17"

håper på svar fra dere på hva deres erfaring er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider