Gå til innhold

Politiets bruk av §3 i VTRL

Ranger emnet

Keiek

Anbefalte innlegg

Når jeg tok lappen fikk jeg vite at om det var glatt var det lurt å akslerere og bremse litt får å se hvor glatt det var, slik at man var forbredt før man gikk ut i trafikken.

ja, men man finner ikke ut hvordan bilen oppfører seg før den slipper...selvsagt så har du nettopp bytte dekk,fjærer eller liknende og DERFOR så skrenset du på plassen;) av sikkerhetsmessige årsaker for andre trafikanter og deg selv.:thumb

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

Jeg har en elbil. Hva om jeg sladder med den? :D (selvsagt så det ikke ryker fra hjulene)

Det går nok på dette med unødvendig kjøring, vel?

Uavhengig av røyk og støy, så vil det aller meste av sladding og burning kunne karakteriseres som unødvendig.

Det hender at jeg også tester forholdene litt når jeg er ute og kjører og tror det kan være glatt eller dårlig føre på et eller annet vis. Bruker bremsene, innimellom brekket, og det hender nok at jeg spinner litt her og der.

Men, jeg liker nå å tro at politiet generelt greier å se forskjell på dette og det å "teste føret" i hver eneste sving og rundkjøring gjennom byen, eller i en times tid på en eller annen parkeringsplass?

Eller hur? For det er en vesentlig forskjell ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok på dette med unødvendig kjøring, vel?

Uavhengig av røyk og støy, så vil det aller meste av sladding og burning kunne karakteriseres som unødvendig.

Det hender at jeg også tester forholdene litt når jeg er ute og kjører og tror det kan være glatt eller dårlig føre på et eller annet vis. Bruker bremsene, innimellom brekket, og det hender nok at jeg spinner litt her og der.

Men, jeg liker nå å tro at politiet generelt greier å se forskjell på dette og det å "teste føret" i hver eneste sving og rundkjøring gjennom byen, eller i en times tid på en eller annen parkeringsplass?

Eller hur? For det er en vesentlig forskjell ;)

Føret endrer seg da hele tiden det :-D

Endret av Einar

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vel.

Jeg skal ikke hindre deg eller noen andre i å finne ut hvor langt en kan dra den der, jeg bare sier hva jeg tenker og tror ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

førerkort beslag nommer 3 hjelp

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg dreit med ut første gangen med en snu sladd ente med 4000 i bot og førerkorte inndrat på stede i 3 månder.

andre gangen fikk jeg samma straffa men 5000 i bot men ikke pga slading men pga kræsja tok et skilt.

gikk det nå ei uke og 2 timmer så sat jeg faen der igjen.

og nå vet blir jeg tatt for og sladde igjen men jeg har ikke sladda men snude inne på området der en kompis sladda i samma øyeblikket men han så purken og stakk og deretter dro av veien. jeg gjorde det ikke. og kjørte litt runt men hørte han hade blit tatt så måte jo se uvitende at de skule ta meg men ble så nervøs og har godtatt på stede men reiste etter helga ned og ikke godtok a like vel og tatt kontakt med advokat pga jeg tenkte meg om og hade 2 stykk med meg som sa du gjorde jo ikke noe:/

vil nå si max uflaks

pluss jeg vet dem har ikke fåt sett meg ikke snakk om dem sto vist nok uten for bilen opp på en plass et stykke unda men hoppet i bilen når dem hørte oss nede der;(

dena gangen er jeg u skyldig hva skal en gjøre?

red jeg blir lappløs for og si det slik lenge til

si jeg er desperat på og vise min uskyld og er ikke for og reise i avhør og være den store stygge ulven skule tro jeg har drept noen:o

mvh stian

Endret av stan2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

førerkort beslag nommer 3 hjelp

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg dreit med ut første gangen med en snu sladd ente med 4000 i bot og førerkorte inndrat på stede i 3 månder.

andre gangen fikk jeg samma straffa men 5000 i bot men ikke pga slading men pga kræsja tok et skilt.

gikk det nå ei uke og 2 timmer så sat jeg faen der igjen.

og nå vet blir jeg tatt for og sladde igjen men jeg har ikke sladda men snude inne på området der en kompis sladda i samma øyeblikket men han så purken og stakk og deretter dro av veien. jeg gjorde det ikke. og kjørte litt runt men hørte han hade blit tatt så måte jo se uvitende at de skule ta meg men ble så nervøs og har godtatt på stede men reiste etter helga ned og ikke godtok a like vel og tatt kontakt med advokat pga jeg tenkte meg om og hade 2 stykk med meg som sa du gjorde jo ikke noe:/

vil nå si max uflaks

pluss jeg vet dem har ikke fåt sett meg ikke snakk om dem sto vist nok uten for bilen opp på en plass et stykke unda men hoppet i bilen når dem hørte oss nede der;(

dena gangen er jeg u skyldig hva skal en gjøre?

red jeg blir lappløs for og si det slik lenge til

si jeg er desperat på og vise min uskyld og er ikke for og reise i avhør og være den store stygge ulven skule tro jeg har drept noen:o

mvh stian

Lær deg å bruk ., !, ,, og ? så vi som skal lese IKKE behøver å oversette fra kaudervelsk til Norsk!

Dessuten vil jeg tro at så lenge du har 2 stykker som sier at du ikke sladdet eller noe sånt så sitter du med førerkortet tilbake om ikke så lenge!

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet er en smule glad i §3 fikk en bot på 7000kr for å ha holdt fartsgrensa igjennom en rundkjøring klokka 2 om natta på en søndag.

Det hadde regnet, og var vått, så selv om jeg ikke sladdet, så mente de at en skulle kjøre etter forholdene og sakke av før rundkjøringa.

En veldig oversiktlig rundkjøring med null trafikk i, klokken 2 om natten på en søndag... hva vil de jeg skal gjøre? stoppe opp å vente på å motta morse signaler fra en mystisk mann i buskene om at det er klart i rundkjøringa?

Polti bilen kom fra legevakta, hadde sikkert kjørt opp no kranglevorne fulle folk etter en slosskamp eller no lignende, så tre veldig grettne polti menn kom ut av bilen, og gaulte som om jeg hadde nettop prøvd å flykte fra dem etter å ha skutt kongen.

Føler at Politiet klamrer seg fast til §3 for enhver situasjon, holde fartsgrensa på en tom vei? trodde ikke det var så kriminelt liksom...

Er vel mulig de skulle ta meg for noe, hva som helst, idet de så jeg kom fra den lokale råneplassen, hadde stoppa der for å kikke hvordan en bil jeg hadde klargjrt til lakkering, endte opp med lakk og ferdig montert...

ble en dyr stopp gitt...

Endret av HemiCuda

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk 7000kr i bot for å vrake omegan min jeg...

første glattværsdagen, på vei til skolen. Jeg bor på motsatt side av byen som skolen, å der jeg bor var det ikke glatt. Ved skolen var det glatt, og der gikk det rett fram i en feildosert rundkjøring, og inn i et støygjerde. Nå har jeg fått 7000kr i bot for å kjøre "uaktsomt med sommerdekk" når jeg kræsja, og det værste av alt var at jeg kjørte faktisk med helårsdekk med godt over 5mm spor. Vil også få erstatningskrav på støygjerdet(men dette har jeg ikke noe imot).

Men at politiet skal gi en student uten stipend eller inntekt en bot på 7000kr for å være jævla uheldig første vinterdagen, og samtidig påstå at jeg kjørte med sommerdekk, er helt på tryne.

Har sendt inn klage, men dæven så jævler de er. De holder seg til at jeg kjørte uaktsomt uansett! GARANTERT! og jeg bremsa godt inn i rundkjøringa, men det var glattpolert is. Politiet kom selv sidelengs i rundkjøringa med piggdekk.... :rules:

Audi 100 92' 2,3e

x: Opel omega 93',Audi 100 93' 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da står du på dit dem er jo helt på tryne da helårs da er du sikra da ;)

når politiet kom så spurte de hvilke dekk jeg hadde, og jeg sa at jeg hadde helt nye sommerdekk.... rett etter jeg hadde henta vraket så jeg på dekkene, å der sto det jaggumeg M+S på de, så det var faktisk vinterdekk...

Audi 100 92' 2,3e

x: Opel omega 93',Audi 100 93' 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider