Gå til innhold

Lysen blinker når jeg spiller musikk

Ranger emnet

Morten184

Anbefalte innlegg

Dette er vel kjent fenomen.. Men jeg har en A\D\S 2800w forsterker + et par elementer på 600w rms tilsammen. Lysen blinker når jeg spiller litt høyt. Tviler på at forsterkern leverer så mye som står på den, leverer vel sikkert 500w rms max.. En original dynamo burde vel klare bedre enn som så ?

Burde jeg bytte dynamo (Fra en diesel f.eks), prøve å lade batteriet over natta, eller bytte børster ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri satt meg inn i hva en kondensator gjør, å montering av det. Er det virkelig nødvendig på det anlegget jeg har?

Gjør den spenningen mere stabil ? Gir litt futt til forsterken når den trenger det, eller ?

en kondensator vil ta strøm når det er tilgjengelig, og være med å levere ekstra når det trengs. Altså i takt med bassen.

så det vil hjelpe på anlegget ja

-99 Astra G sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondensator er bare tull!

Legg opp minst 20kvadrat fra dynamo. BÅDE + og -

sørg også for at jordingspunktet er bra.

Bruk penger på et ordentlig batteri. Morel.no har bra og pris-gunstige batterier.

Dette er også nyttig på en kald vinterdak i motsetning til en kondensator som vil trekke batteri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Kondensator er bare tull!

Legg opp minst 20kvadrat fra dynamo. BÅDE + og -

sørg også for at jordingspunktet er bra.

Bruk penger på et ordentlig batteri. Morel.no har bra og pris-gunstige batterier.

Dette er også nyttig på en kald vinterdak i motsetning til en kondensator som vil trekke batteri ;)

helt enig! kondensator er bortkasta penger!! skikkelig kabler gjør susen!! hadde 50kvd i min bil! både pluss og jording!!! og et skikkelig batteri!!!

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ting litt bedre nå ja.. :)

Går mest i country, vazelina, rockabilly.. ikke det at jeg trur det har så forferdelig mye å si men. Hører ikke på trance. Bilen er solgt og problemet glemt.

haha!:thumb

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider