Gå til innhold

Hvorfor bygger ikke flere Daihatsu?

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Vil høre noen gode argumenter for hvorfor vi ikke ser dere bilinteresserte bak rattet på Daihatsuer.. Har holdt på med Charader i fire år nå og jeg må innrømme jeg er helt hekta. Snakker med mange som viser interesse for bilene, gjerne kunne tenkt seg en sånn en osv, men ingen har visst baller til å bygge en selv.. Skal vi gjøre noe med det til/i 2010? :thumb

 

Du trenger en bil, Charade G100 ligger ca. mellom 8k og 15k. Deretter trenger du et senkesett, Jamex, H&R, PI, her er det flust.. Så noen felger, så og si alt av 4x100 ET35 og oppover passer. Har du en turbo diesel kan du f.eks ha en bil som går på 0.3, 0.4 på mila og ser tøff ut til under 15 lapper hvis du er lit kreativ og kan gjøre en god deal. Eller en 1.6-swap i en 1.3-liter som så og si vokser på trær, da har du 110 hk på ca 850 kg og noe som ingen andre har.. Nå bare slenger jeg ut ideer her, opp til deg å gjennomføre det :cool:

 

Noen grunner er bedre enn andre til hvorfor man ikke kjøper biler som dette.. Skjønner det hvis man foretrekker en større bil eller ikke har særlig sansen for japansk (selv om jeg personlig ikke skjønner hvordan det går an, men vi trenger vel ikke å diskutere akkurat det..), men hvorfor handler man heller Civic, Mazda, Nissan framfor Daihatsu? Og det skader jo ikke å prøve noe nytt, jeg ble jo frelst og var verken fan av forhjulsdrift eller småbiler ;)

 

F.eks godt utgangspunkt som ligger på finn nå:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19747673

 

Eller se for deg denne liggende på bakken:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19768526

 

 

Må forresten slenge ut bilder av noen jeg liker godt:

 

4085160457_818f58f59d.jpg

 

CNV00023-1.jpg

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns de er skamtøffe jeg, men selvsagt, smaken er jo som baken :) Litt synd at de blir tatt like useriøst som AMCer da, hehe.

 

Størrelsen på f.eks Charader ser jeg da, kunne fint hatt min som bruksbil men gjør meg ikke noe å ha en W124.. Men den er jo til gjengjeld svææær ;)

 

Men altså, jeg hadde skjønt det hvis det ikke var interesse for disse bilene på verdensbasis i det hele tatt.. Men disse bilene er populære blant entusiaster i UK, Nederland, Belgia, Tyskland, Australia, NZ og på Filipinene (der er det enormt), mens i Norge blir de vel bare sett på som konebiler (og da ganske gamle koner, hehe).. Syns det er på høy tid å endre imagen :D

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen er det samme som med Isuzu(på en måte iaffall): De er ikke så kjent, å dermed er det så å si ingen som har en.

Jeg synes bare det er tragisk når folk kommer å snakker om hvor stygt isuzu er nå de ikke vet hva Isuzu er.

Daihatsu trenger ikke å være stygt spør du meg. Det som skal til er bare rett generasjon av charade. Den her nede er jo min favoritt. Japansk bil liker vi!

daihatsuCHARADEturbo.jpg

Endret av Jan Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe menn kjører små biler... Thats my motto. Og aller helst 3 sylindret,da er man barskest av dem alle.

 

Har da vært på danmarksferie i telt med min Daihatsu charade GTti. Hatthyllen funket utmerket som oppbevaringshylle for mat etc.

Satt forøvrig i Sparco stol hele ferien også. Null nix problem og feriere med liten bil. :)

 

Mere miljøvennlig er det også

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

daihatsuCHARADEturbo.jpg

Slik hadde vi på jobben før. Skummel bil å "sette opp" turbotrykket på.(Wicegrip på wg slangen) Slapp du gassen ved fullt ladetrykk så skjedde ingenting. Trykket gjorde at gasspjeldet ikke lukka..:)

 

Etter et hopp og landing i ei stikkrenne ble den rar å kjøre. Litt småskeiv kanskje

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, egentlig kan dette bli utrolige tøffe biler. Små, lette biler med litt motor er fantastisk! Bare synd at de trekker i feil ende, noe som er et stort turn-off for meg.

 

Det gjør ikke Charmant... :thumb

 

2ike3pl.jpg

 

Er vel i grunn en Toyota Corolla KE70 i drag.. :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår