Gå til innhold

ulyder i forhjulsstilling ?

Ranger emnet

Yoshy

Anbefalte innlegg

Golfen til søstra lager litt merkelige lyder når man trykker inn clutchen i fart. Høres nesten ut som om noe er løst, kan det være drivakselen ? en drivknute ?

Dette skjer som sagt bare når man trykker inn clutchen i fart, om man bremser med clutchen inne forsvinner lyden. Under pådrag er alt helt normalt.

Høres ut som om den kommer fra høyre side.

Forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoshy

Golfen til søstra lager litt merkelige lyder når man trykker inn clutchen i fart. Høres nesten ut som om noe er løst, kan det være drivakselen ? en drivknute ?

Dette skjer som sagt bare når man trykker inn clutchen i fart, om man bremser med clutchen inne forsvinner lyden. Under pådrag er alt helt normalt.

Forslag ?

Hvis det er en sånn lyd når man trykker inn clutchen i fart kan det være -Utløserlageret- ...

Søk på *Utløserlager* så finner du en post om dette

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en lignende situasjon, men det gjaldt kun når jeg rygga. Da røska det liksom til når jeg slapp klutsjen for å begynne å rygge.

Problem: Et knekt motorfeste.

Fikset på under 1 time.

Løsning: Skru av alle skruene og jekk opp 'MOTOREN' så høyt at du kan løfte ut motorfeste, og sett dette sammen igjen.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Hvis det er en sånn lyd når man trykker inn clutchen i fart kan det være -Utløserlageret- ...

Søk på *Utløserlager* så finner du en post om dette

Det ligner ikke på problemer jeg har i det hele tatt. I alle fall i følge postene jeg finner når jeg søker på "utløserlager" Andre forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Jeg hadde en lignende situasjon, men det gjaldt kun når jeg rygga. Da røska det liksom til når jeg slapp klutsjen for å begynne å rygge.

Fikset på under 1 time.

Løsning: Skru av alle skruene og jekk opp 'MOTOREN' så høyt at du kan løfte ut motorfeste, og sett dette sammen igjen.

Dette kan jo være en mulighet, er jo ikke så vanskelig å sjekke heller. Er det mulig å sjekke om det er slark i en drivknute på en enkel måte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoshy

Forslag ?

eg hadde lignande problem på jettaen min. men det var bare klakke lyder som kom og gjekk når eg kjørte i ca 5o km/t. problemet var at eg måtte bare skifte girolje så var lyden borte. vist det er ein driv knute som er gåen så kan du finne det ut ved å kjøre i ring ved full sving så vil du høre ein knaste lyd.(høres ut som små stein som blir tråkka på). kommer lyden når du svinger til høgre så er det høgre drivknuta som er gåen. men husk at det er to driv knuter på kvar side av motoren ytre og indre. ytre er den som er ved hjulet og den indre er fra motoren.

du finne ut kva av dei som er gåen ved å jekke opp bilen og få ein kompis til snurre og svinge på hjulet men du lytter etter lyden under bilen. du kan også sjå etter gåen drivknute belg.

lykke til

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Fikset på under 1 time.

Har samme problemet... slipper ut klutsjen sakte og så pluttselig rykker bilen til...

skjedde dette kver gang du skulle rygge eller?

med meg skjer det bare av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider