Gå til innhold

golf gti 8v motorbytte til vr6?

Ranger emnet

hansol123

Anbefalte innlegg

hei. har fått kjøp meg en billig 96mod golf gti 8 ventiler.

siden det må byttes register reim og vannpumpe tenkte jeg likegreit å flekke i annen motor med litt mere hester i. har penger til over fra kjøpet av bilen så tenkte å dra ned til tyskland å hente meg en golf 3 med vr6 motor.

er det noe stooor operasjon å få vr6'n til å funke i gti'n når man har komplett donorbil?

plug and play? må man lage motorfester++?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har donorbil så ville jeg bare sluppet ned hele forstillingen, gir og motor sammen. mye lettere å bare senke ned dette og putte det opp i din igjen :) Du må jo seff flytte over ledningsnettet men trenger kun ta motordelen av det og speedo da =)

Vet ikke hvordan det er på 8v versjonen ang bremser bak og sånn men er det likt som på vr6 og med 5-bolt så skal det ikke være nødvendig å bytte noe bak om jeg ikke bommer helt.

Ett tips er å se hva du finner i sverige av vr6...de er rimelig billige der så kan hende det blir billigere å hente der mtp frakt/kjøring ;D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

høres flott ut, hadde tenkt det var litt mere enn så.

men motorfestene da?

så trenger ikke bytte hele ledningsnettet i bilen? helt bak til blinklys osv?

men må man skifte pedalsett mm?

fant en som hadde gjort dette på bilbygging.no

har du noen bra nettsider for bruktbil i sverige da? :)

edit: kjempe tips det der kimbeer! :D var billigere for bil i sverige ^^

Endret av hansol123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du kun trenger å bytte motordelen av ledningsnettet. Evt ned til pedaler som jeg muliggens tror du må skifte ut men ikke sikker jeg.

Motorfestene sitter på traversen eller hva det nå heter så når du tar ut motor MED forstillingen så sparer du endel banning pluss at du har da overført alle deler som evt er annerledes i forstillingen ;D

blocket.se har en haug med vr6 golfer :)

Lexus IS 200 -99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har forstått det må jeg skifte ned til pedalene også. hva innebærer det?

skal å se på en vr6 når jeg kommer hjem fra jobb. litt synd at den virka som den var i finere stand en golfen min :O

men pris på 16.500 sek er da vel ikke mye? rundtom 13.000-13500kr

så løsner traversen og hele greia tar det ned og jekker det opp i den andre bilen?

bilen har rullet 19.000miles som ikke sier meg noe. bruker svenskene britiske miles ? o_0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøre ein grønn gti 8ventiler :P

du då? :thumb

bor du på dønna eller i ssj? :P

og du veit ikke om nån som har garasje te utleie? :polish:

har funnet 2 biler jeg vurderer å kjøpe.

http://www.blocket.se/gavleborg/Vw_Golf_vr6__stylad__Ny_skat_o_bes_24501551.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/vasterbotten/Golf_VR6_24402912.htm?ca=11&w=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge hadde gått langt nok for å si det sånn :P ville gått for den første tror jeg mtp utstyr og km stand =)

nå vet ikke jeg helt hvordan pedalbyttet er men ser for meg en TRANG jobb egentlig. vet ikke helt hvordan det er med ledninger til pedalene jeg men om det er noen og de må byttes så tror jeg i grunn de enten går fra hjernen som er plassert under plastdekselet nedenfor frontruten eller så går det fra sikringsboksen bare og det er da rett ved siden av og enkelt å plugge inn på baksiden der evt.

Lexus IS 200 -99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøre ein grønn gti 8ventiler :P

du då? :thumb

bor du på dønna eller i ssj? :P

og du veit ikke om nån som har garasje te utleie? :polish:

har funnet 2 biler jeg vurderer å kjøpe.

http://www.blocket.se/gavleborg/Vw_Golf_vr6__stylad__Ny_skat_o_bes_24501551.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/vasterbotten/Golf_VR6_24402912.htm?ca=11&w=3

Bor i ssj, men e frå Dønna;)

bare sjekk tråden min så cr du bilder av den:)

Veit desverre ikke om noen som leier ut nei:/

Hadde vært knall med VR6 i bilen ja, får c på d etter vinteren:)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel da ses vi sikkert på stripa når jeg får golfen på veien :P

har kikket litt mere rundt om å prøvd å finn en som har gådd lite.

fant en brukbar til 25.000sek.

men sto såpass langt sør i sverige at det gidder jeg ikkke. hvordan er holdbarheten på vr6 motorn?

skal bi turbo eller kompressor matet motor ettervært.

edit: mycket fin golf mordi87! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kimbeer:

prisen var fin men tror det hadde blitt litt kaldt å kjøre hjem i den der :P

sant så du sier at ikke vits i å kjøpe en som ser topp ut da karroseriet skal på høggern uansett.

har disse jeg kikker litt på da den jeg hadde planer om å hente var solgt :/

http://www.blocket.se/dalarna/Golf_vr6_24629003.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/orebro/Golf_VR6_Skatt_Bes_Saljs_Billigt_24629592.htm?ca=11&w=3

mordi87:

er fint interiør i golfen fra før av ;) hadde skinn i audien. varmt om sommern og iskaldt på vinter :P

en uke igjen til jeg kommer hjem nå. skal vente til begynnelsen av desmber før jeg drar å henter bil. men fan så vanskeli det er å komme seg rundt i sverige. nesten ingen flyplasser jo o_0

var en god pris på den til 11.000sek hvis motor og girkasse er i god stand.

hva kan jeg få for en 2e motor som har gådd 64.000km? med girkasse. tjene inn litt penger igjen til turbo kit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider