Gå til innhold

Fordeler B230FT

Ranger emnet


parelius

Anbefalte innlegg

Ville nok anbefalt krb fremfor autoconsult når det gjelder datasprut, Kai har en del lenger erfaring med dette.

Men du har kanskje fått en bra deal?

Skal du bytte dysene forresten? Vet om en som er int;)

 

Trenger ikke å tenke på ledningsnettet da, kun den "vanlige" kontakten midt på torpedoveggen.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Ville nok anbefalt krb fremfor autoconsult når det gjelder datasprut, Kai har en del lenger erfaring med dette.

Men du har kanskje fått en bra deal?

Skal du bytte dysene forresten? Vet om en som er int;)

 

Trenger ikke å tenke på ledningsnettet da, kun den "vanlige" kontakten midt på torpedoveggen.

 

Har ikke Autoconsult greie på data eller er den spruten dårlig?

Koster meg ca 20k mer hos Kai!

 

Må ha dysene selv... er vel så dyre.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20K mer hos Kai????

Får du det for 10k ferdig montert hos Per eller??

motec er bra saker det, men Per har for det meste drevet med forgassermotorer. Han gjør en kjempejobb han også, men tror Kai har litt mer peil på dette. Gamlemotoren min var forøvrig bygd av autoconsult, fungerte toppers den.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai skulle ha over 20k for bare spruten, og + tenning som jeg ikke fikk pris på. så var det ++++++++ når jeg snakket med han. Spurte om montering, da skulle han ha rundt 15k.

 

Per skulle ha 25-30 for sprut og tenning inkl. montering og justering.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, fikk pris av Kai for komplett pakke med autronic sprut+tenning med alt av pumper dyser osv osv. For det skulle han ha 20k, montering litt over 5000 og utlån av autotune 1000kr.

Men jeg ville ha dobbeltsjekket med Kai først, og hørt på pris på et Haltec E6x system.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte sikkert at jeg ikke hadde så peil på det da, så skrudde han opp prisen litt :D

Jeg får ringe han opp igjen og sjekke dette opp igjen.

Er denne prisen du sier sann, så går jeg jo heller for den.

Var det med tenning den du nevnte til den prisen?

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Merkelig, fikk pris av Kai for komplett pakke med autronic sprut+tenning med alt av pumper dyser osv osv. For det skulle han ha 20k, montering litt over 5000 og utlån av autotune 1000kr.

Men jeg ville ha dobbeltsjekket med Kai først, og hørt på pris på et Haltec E6x system.

 

 

Snakket med Kai i dag...

Han skulle ha:

 

17000,- for E6X

15000,- for montering

 

Så var det pumpe, dyser, ++++++ hele veien.

Han regnet med 30-40k PLUS MOMS!!!

 

Snakket med Per etter det:

25000,- for Motec M4

2000,- for tenning

2000,- for pumpe

700,- for catchUp tank

 

INKL. MOMS!!!

 

 

Krb = Ca. 40000 - 50000 Kr

 

Autoconsult = Ca. 30000 Kr

 

Motec har blitt brukt av Martin Skanke og andre Rally kjørere, så det er vel ikke noe dålig sprut.

 

Det er mye penger!!

:D :D :D

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å tenke på da;)

 

Rart at Kai var så ekstrem på prisen?

 

Men du har komplett motor, ikke sant?

Trenger ikke pumper, dyser osv da?

 

Ville prøvd meg på montering selv, det er faktisk ikke så vanskelig.

Hadde spart noen tusen der!

Mapping kunne du satt den bort til senere.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Ikke så mye å tenke på da;)

 

Rart at Kai var så ekstrem på prisen?

 

Men du har komplett motor, ikke sant?

Trenger ikke pumper, dyser osv da?

 

Ville prøvd meg på montering selv, det er faktisk ikke så vanskelig.

Hadde spart noen tusen der!

Mapping kunne du satt den bort til senere.

 

 

Tør ikke begynne og montere dette selv..... Skulle jeg stå fast så har jeg virkelig gjort det. Har kikktet på en del koblingsskjemaer til disse Sprutene, og det er ganske mye ledninger :D

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da trenger jeg kun ny MAP sensor da....?

Prisen Kai gav meg var med alle givere, så da blir det fort litt billigere.

Er du sikker på at E6x og de andre Haltech`ene klarer orginal giverene? Har virkelig lyst på Haltech.

 

Takker for mye for hjelpen her :)

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke alt i hodet nå, men e6x kjøpt som et flying lead kit trenger kun map sensor og coiler i tillegg.

Billigeste jeg har sett dette, er ca 12000 for alt.

Mulig du trenger en ekstra trigger, men det koster i så fall noen hundrelapper.

Ville absolutt tatt dette som et prosjekt og montert selv, og bare fått Per eller Kai til å mappe det.

Er ikke vanskelig i det hele tatt, bare ta deg tid hvis du er usikker.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi se hva som skjer.... skal inn med smidde stemper og råder, så er det greit og få inn motoren først.

Takker så mye for hjelpen Nissan :)

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår