Gå til innhold

Er det disse man bytter for å senke?


Liland91

Anbefalte innlegg

Har lest at man senker mercedes ved å bytte putene på demperen, og har studert mercedesen i dag og tror jeg har skjønt hva det er men.

Har tegnet litt i paint, og hvis dere skjønner tegninga kan dere fortelle om jeg har skjønt det?

 

SL372341.JPG

 

Jeg har 4 puter, med det går vel greit med kun 1 pute og 17" felger?

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at man senker mercedes ved å bytte putene på demperen, og har studert mercedesen i dag og tror jeg har skjønt hva det er men.

Har tegnet litt i paint, og hvis dere skjønner tegninga kan dere fortelle om jeg har skjønt det?

 

SL372341.JPG

 

Jeg har 4 puter, med det går vel greit med kun 1 pute og 17" felger?

 

du sjekker på nettet etter senkesett til din biltype,velger senkingsgrad og bestiller.

 

ofte lurt å bestille et cupkit altså både fjærer og dempere da fjærene blir kortere da vil og dempere som passer fjærene vere et must pluss at bilen blir stivere en med originaldempere.

 

jeg foreksenmpel på min astra f stv har jeg netopp kjøpt både fjærer og dempere, fjærer fra supersport og dempere fra spax som er justerbare! på stivhet.

 

den senker 55-35 og har fast høyde men kan justere på stivhet på demperne.. utrolig herlig å kjøre med:) kosta meg 6.000

grei pris det!

 

sjekk ut på nedd du forskjellige butikker som selger senkesett,bilstyling,felger og annet bilrelatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bak justerer du jo bare ned nivåreguleringa på nivå-staget. Skal du ha det lovlig eller ikke? førsnevnte er dyrt på Mercedes og kan bli knotete mtp biltilsynet. Men det er mulig.

 

Kortere dempere er ingen vits, hvis du ikke skal senke mer enn 50mm..

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, ved bærebroen under ved høyrebakhjul, så går det et stag fra nivåreguleringa, dette kan du justere med fastnøkkel slik at bilen heiser og senker seg slik du vil ha den.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fjærene begrenser høyden for det.

123 med nivå, kan man justere ned en god del, men 124 har mere forspenn på fjærene.

 

Oppå fjærene er det tredd noen puter oppå/rundt, disse har 1-4 nupper, antall nupper signaliserer størrelse, 1 er tynnest og 4 et tjukkest, hver størrelse utgjør ca 1 cm på hjulet.

Sjeldent bilene har noe mer enn 1 eller 2 etter min erfaring.

Det er en del som fjerner putene og det gir vel ca 0,5-1 cm til, men da får man gnissing mellom fjær og fjærskål, unødige lyder og dertil medfølgende rust i en kritisk konstruksjon på bilen.

 

Har du 4-puter nå så kan du regne med ca 3 cm lavere med 1 puter.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår