Gå til innhold

MoFoCo: 1977 Vauxhall Cavalier Mk1 - 1974 Ford Consul Coupe - Diverse annet

Ranger emnet


MoFoCo

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hatt mistanke om at det stod uoriginale fjærer på bilen siden de var ganske blanke i lakken og lite rustete og bilen var HØY.

Plukka av bakfjærene og sammenlignet de med originale fjærer jeg hadde fått hos brodern.

Lengden var den samme, men de som stod på var cirka 0,5 kg tyngre per fjær. Og heller ikke "flat" i endene.

 

Slik så det ut foran:

Ukappet original til venstre, den som stod på bilen til høyre.

 

016-2.jpg

 

Så var utfordringen å få ut bærekula uten tilgang til presse.

Det ble en vely special:

 

021.jpg

Endret av MoFoCo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda.

Lå en og en halv runde originalfjær igjen i fjærskålen på ene siden bak.

På andre siden foran var det fortsatt original fjær på.

Tenkte jeg skulle kappe fjærene, men bak er det lite å gå på før fjæra ikke sitter på plass ved utfjæring.

Bak kom den iallefall ned drøye 40 mm.

Er fortsatt litt høy, men det får være sånn til senkefjærer skal på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var den gjenoppstått i all sin ...eh... prakt?

 

032-1.jpg

 

029.jpg

 

Går som ei bøtte sur sild, men så er det sikkert originalgassern som står på. Har heller ikke klart å finne noe filter mellom tanken og gassern.

Blir muligens hentet en 2,2i som trenger en ny stempelring eller to.

Endret av MoFoCo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir nok akvarielykter og krommafanger for alle penga. Lakker vel frontplata og panseret svart med tiden, slik som den hvite på forrige side.

Hadde egentlig gjort seg med en slik fronplate også.

Tiden vil vise. Nå skal det kjøres litt, og neste post bli vel motor eller hjulbueskifting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke bilen har vært en tur i Sverige og hentet bacon og snus.

Har jo fått kjørt den litt, og motoren fjusker mye mindre nå.

Skal se om jeg kanskje piller av gassern og renser den litt.

Og setter på et bensinsfilter.

Morsomt å kjøre gammel Opel igjen, selv om det bare er en 1600.

Går godt sammenligna me 300-dieseln :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøft dette, men fader så høg a gitt! Må få på små kantfelger og skamsenk på den;)

 

Skal senkes ja, men ikke ekstremt. Må være brukbart også.

Men først skal det byttes motor. Toppakningen tok nettopp kvelden.

Såe, hvis noen har en bra 1900, 2,0 eller 2,2 ikke så langt fra Trysil er det bare å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår