Gå til innhold

Toyota corolla ke20

Ranger emnet

eltakrom

Anbefalte innlegg

halois

Jeg skal kjøpe meg ke20 og har et par kjappe spørsmål, er det å få tak i forskjermer til dem. hvor solid er drivverket, får man tak i differensialbrems og hva slags motor modifikasjoner er det verdt og gjøre med den originale motoren i forhold til og putte nedi noe vassere?

på forhånd takk for alt av tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale skjermer er vel ikke lett å oppdrive, kan hende at du må nøye deg med noe i glassfiber.. Du må uansett lete, flere på tscn som driver med KE20, så det går ann å høre der.

Motor og drivverk bør forbli som det er, ellers så kan du bytte ut hele drivlinja med noe røffere om du tenker å ha noe mer futt en de drøyt 50+ Hk som skyver skroget framover. Er ikke så mye bakakselen tåler før den ryker.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Finner du forskjermer til den så si fra! Jeg kom over én skjerm på Ekeberg i totusenogpilogbue for 100kr. Gullkjøp! :D

2) Drivverket er slettes ikke solid mtp trimming, men det er ca 3" mellomaksel (tynt gods kan hende) og det tåler greit herjing fra en 75hk 2T.

3) Starlet KP60 har mye de samme dimensjonene og jeg kom over en rød KP6x som fikk en 4A-GE 20V sølvtopp. Han hadde fått tak på 6" LSD.

4) Kommer du over trimdeler til 3K i .au eller .nz kan du alltids legge i så mange kroner du føler for. Men du får aldri mere effekt enn det ymse andre egnede motorer har fra fabrikk. Jeg har en urørt, umontert 4K i deler. Finfine greier for en orginalfrik. Ikke at jeg er det da men... Jeg er mere 3S-GE og 4A-GE mann.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider