Gå til innhold

Styre en bærbar pc med touchscreen - er det mulig?

Movikon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer litt på om det hadde vært mulig å styre en vanlig bærbar pc med touchscreen, med en størrelse på f.eks. 7"

Det ideelle hadde jo vært å kunne styre alle funksjonene PC'en hadde via skjermen (som viser nøyaktig det samme som skjermen på PC'en) og så brukt fingeren eller en pekepinne/stylus som mus. Evt også koble til et lite trådløst tastatur ved behov.

Er dette mulig å gjøre på en nuggenlunde enkel måte?

Hva trenger man i så fall av programmer? Går det an å gjøre dette med Ride Runner?

Er det mulig å få pc'en til å kjøre når den er helt klappet sammen? Min pc slår seg av så fort jeg lukker igjen lokket. Kjører Vista.

Vil det i en slik konfigurasjon være vanskelig å få pc'n til å skru seg av og på når man ønsker det?

Vil rett og slett ha pc'en til å oppføre seg som en vanlig pc, bare med den forskjellen at jeg styrer den via en touchscreen mens den ligger bortgjemt og klappet sammen et sted ingen ser den.

Tenkte dette muligens var en enkel måte å få til noe som lignet en carputer; avanserte funksjoner som gps o.l. fikk man styre med senere.

Alle kommentarer er velkomne.

mvh movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hadde en mistanke om at det gikk, men visste ikke hvordan man fikk pc'n til å kjøre med skjermen nede. Takk for tipset!

Enig i at det er risikabelt å plukke ned en ny pc for å få touchscreen. Tenkte derfor å bruke en ekstern touch screen og kjøre pc'n via den.

Er det noen som vet hvordan dette gjøres? helst så enkelt som mulig.

mvh movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det som står over her, dette kan stilles inn i batteriinnstillingene. Berøringsskjermer har vga-kabel(standard skjermkabel) og en usb-kabel til touch-funksjonene. Man må, såvidt meg bekjent, bruke windows xp tablet edition, vista eller windows 7 for å få dette til å funke greit...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@iroedal: Fantastisk! Da er det håp for at jeg kan få meg en 'carputer' i bilen en gang. Har man en pc med vanlige funksjoner oppe og går kan man sette seg inn i mer avanserte funksjoner senere.

@JCHE: Bra, dette burde ikke være noe problem når man vet hvor instillingene er. Kjører Vista på maskinen som er aktuell for bruk i bilen.

Takk for svar!

mvh movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning er jo å lodde seg inn på den originale bryteren, og sette en trykkbryter i dashbordet for eksempel. På noen laptoper sitter påknappen slik at den er enkel å ta ut og tukle med, men på andre er det verre... Men det er jo bare to ledninger som skal til,så det er ikke så altfor galt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider