Gå til innhold

Veldig lavt på turtall når jeg tar inn clutchen

Ranger emnet

Pr3cis

Anbefalte innlegg

Audi 1.8 turbo 1999 modell. 180000 km

Når jeg kjører og tar inn clutchen, så går turtallet veldig lavt ned. Rundt 500-600 omdr. før det går opp til normalt turtall og ned igjen og opp igjen. Altså det går opp og ned til det tilslutt stabiliserer seg.

Ved fullt gasspådrag føles bilen fin, som den alltid har gjort..

Hva kan være galt? Lambda? Turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problemet, det har ikke vært noe farlig sånn sett, motoren går helt greit, men syntes den bruker et hakk for mye bensin (1l/10km i snitt).

Har igrunn hatt tusen andre ting å tenke på, men jeg har definitivt samme problemet som deg.

Nb, jeg har ikke turbo.

Ja syntes min også bruker litt mye bensin.

Kobla fra lambdaen igjen idag og tok en kjøretur med den frakoblet. Var ikke noe forskjell, fungerer fint ved maks gasspådrag som før. Problemene med lavt turtall var akkurat det samme nå som når den er tilkoblet, så da kan ikke jeg skjønne noe annet enn att det er lambdaen som er problemet?

Noen som vet hva motstanden skal være på de fire forskjellige ledningene? Hadde vært greit å få målt de for å finne utav om det er selve lambdaen eller om det er brudd på ledningen en eller annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den simulerer vel en lambda når den ikke er plugget i.. så det er kanskje ikke en dramatisk forskjell. Ville gått inn i vagcom på måleblokk 098 på engine, og sett om det står error på den. Se om du kan nullstille den (trykk på basic settings når du er på den riktige kanalen)

Må det slettes feilkoder før en eventuell ny lambda kan fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider