Gå til innhold

Spm. ang. ACC-tilkopling

Ranger emnet

WhiteRaven101

Anbefalte innlegg

For nylig installerte jeg min nye "Pioneer DEH-P4100SD"-stereo i min Golf 3 '95 mod.

Jeg koplet ledningene akkurat slik de hadde vært på den gamle stereoen (også Pioneer), dvs. iht. bruksanvisningen. Det som var kjipt var at minnet i spilleren ble reset hver gang jeg skrudde den av.

Da byttet jeg rundt på den gule legningen og den røde (Batt. og ACC) og nå funker det, og minnet blir ikke slettet.

Mitt spm. er (ettersom det står i manualen at biler uten ACC risikerer å miste strøm); vil JEG kunne oppleve flatt batteri slik jeg har gjort det? For jeg regner ikke med at jeg har ACC i min Golf...

Bruksanvisningen (se side 4 og 5): http://docs.pioneer.eu/Manuals/DEH_P4100SD_MAN_DEHP3100UBSDNF_manual/?ForceLanguage=no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For jeg regner ikke med at jeg har ACC i min Golf...

Jo.
vil JEG kunne oppleve flatt batteri slik jeg har gjort det?
Nei.

VAG-biler fra den perioden har ombyttet ACC og Batt på ISO-kontakten, just for the fun of it, så din omkobling er riktig fremgangsmåte. Nyere modeller med CanBus har kun Batt derimot, så de kan få problemer med slikt ved installasjon av ny spiller, men da slår til gjengjeld ikke radioen seg av med tenningsnøkkelen (om man tar den enkle monteringsløsningen), og det regner jeg med din gjør nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og volkswagen fra den perioden har "acc-strøm" fra du vrir om nøkkelen til du hører et klikk, så står strømmen på helt til du tar ut nøkkelen. Ved å bytte om rød og gul skal det fungere, som du nå har gjort.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider