Gå til innhold

Dls diskanter med filter

Ranger emnet

Volvoguten

Anbefalte innlegg

Åkei. det er monoblokk, kan den fortsatt kobles derfra?

Forklar litt meir om kvifor du skal berre ha diskanter og resten av anlegget ditt.

Bruker du monoblokk, får du sjølsagt ikkje stereo.

Skal du ha diskanter framme på venstre og høgre side, duger ikkje monoblokka!!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar litt meir om kvifor du skal berre ha diskanter og resten av anlegget ditt.

Bruker du monoblokk, får du sjølsagt ikkje stereo.

Skal du ha diskanter framme på venstre og høgre side, duger ikkje monoblokka!!

har fronthøytalere og bakhøytalere også da. men det er diskanter jeg skal koble til nå.

Åkei. så da må spillern dra diskantene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fronthøytalere og bakhøytalere også da. men det er diskanter jeg skal koble til nå.

Åkei. så da må spillern dra diskantene da?

ja vist du kunn har monoblock til sub og bruker kun cd spiller på dei andre høytalerene i bilen så kobler du fra høytalerutganger på cd spiller til innput i delefilter og fra "tweeter" til diskantene

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fronthøyttalere har du? og hvorfor mener du at du må ha diskanter i tillegg?

Slik jeg ser det, så ville jeg koblet diskantene og delefilteret SAMMEN med fronthøyttalerene din, sånn at du kobler fronthøyttalerene du nå har, inn på "woofer" på delefilteret.

eller sånn som dette ja.

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fronthøyttalere har du? og hvorfor mener du at du må ha diskanter i tillegg?

Slik jeg ser det, så ville jeg koblet diskantene og delefilteret SAMMEN med fronthøyttalerene din, sånn at du kobler fronthøyttalerene du nå har, inn på "woofer" på delefilteret.

lyden blir sånn på golvet. har rockford fosgate punch.

Det er det jeg har tenkt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monoforsterkeren bruker du til sub hvis du har det, også kobler du fronthøyttalerene som et "frontsett" sammen med diskantene og delefilteret på en stereoforsterker...

Hvis du mener du ikke får frem lyden fra fronthøyttalerene dine nå, så er det fordi de er "feilmontert". De skulle sikkert vært vinklet, eller flyttet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting annet enn at 3-veishøyttalerne da kun får servert bass/mellomtone-frekvenser, og at poenget med dem således blir litt borte. Diskantene i dem får ihvertfall intet å gjøre.

Gjør som Cossie sier over her; bruk originalhøyttalerne i dørene på Woofer og diskantene dine på Tweeter. Det vil bli endel bedre enn du har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting annet enn at 3-veishøyttalerne da kun får servert bass/mellomtone-frekvenser, og at poenget med dem således blir litt borte. Diskantene i dem får ihvertfall intet å gjøre.

Gjør som Cossie sier over her; bruk originalhøyttalerne i dørene på Woofer og diskantene dine på Tweeter. Det vil bli endel bedre enn du har nå.

Åkei. Har tenkt til det. :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider