Volvoguten Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Hei. lurer på åssen jeg skal koble diskantene. er med to filter som det er utgang til tweeter og wofer, også input inngang. Hvor skal jeg koble det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 11, 2009 Rapporter Share Skrevet November 11, 2009 Fra forsterker til innput, og fra "tweeter" til diskanten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Fra forsterker til innput, og fra "tweeter" til diskanten... Åkei. det er monoblokk, kan den fortsatt kobles derfra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Åkei. det er monoblokk, kan den fortsatt kobles derfra? Forklar litt meir om kvifor du skal berre ha diskanter og resten av anlegget ditt. Bruker du monoblokk, får du sjølsagt ikkje stereo. Skal du ha diskanter framme på venstre og høgre side, duger ikkje monoblokka!! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Forklar litt meir om kvifor du skal berre ha diskanter og resten av anlegget ditt.Bruker du monoblokk, får du sjølsagt ikkje stereo. Skal du ha diskanter framme på venstre og høgre side, duger ikkje monoblokka!! har fronthøytalere og bakhøytalere også da. men det er diskanter jeg skal koble til nå. Åkei. så da må spillern dra diskantene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Hvilke fronthøyttalere har du? og hvorfor mener du at du må ha diskanter i tillegg? Slik jeg ser det, så ville jeg koblet diskantene og delefilteret SAMMEN med fronthøyttalerene din, sånn at du kobler fronthøyttalerene du nå har, inn på "woofer" på delefilteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 har fronthøytalere og bakhøytalere også da. men det er diskanter jeg skal koble til nå.Åkei. så da må spillern dra diskantene da? ja vist du kunn har monoblock til sub og bruker kun cd spiller på dei andre høytalerene i bilen så kobler du fra høytalerutganger på cd spiller til innput i delefilter og fra "tweeter" til diskantene Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Hvilke fronthøyttalere har du? og hvorfor mener du at du må ha diskanter i tillegg?Slik jeg ser det, så ville jeg koblet diskantene og delefilteret SAMMEN med fronthøyttalerene din, sånn at du kobler fronthøyttalerene du nå har, inn på "woofer" på delefilteret. eller sånn som dette ja. Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Hvilke fronthøyttalere har du? og hvorfor mener du at du må ha diskanter i tillegg?Slik jeg ser det, så ville jeg koblet diskantene og delefilteret SAMMEN med fronthøyttalerene din, sånn at du kobler fronthøyttalerene du nå har, inn på "woofer" på delefilteret. lyden blir sånn på golvet. har rockford fosgate punch. Det er det jeg har tenkt ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Monoforsterkeren bruker du til sub hvis du har det, også kobler du fronthøyttalerene som et "frontsett" sammen med diskantene og delefilteret på en stereoforsterker... Hvis du mener du ikke får frem lyden fra fronthøyttalerene dine nå, så er det fordi de er "feilmontert". De skulle sikkert vært vinklet, eller flyttet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Kan ikke noen snart spørre hvilken bil han har? ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet November 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Kan ikke noen snart spørre hvilken bil han har? ;) Åkei. takk for svar:) Ford mondeo mk2 1999:ford: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet November 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 Åkei. takk for svar:)Ford mondeo mk2 1999:ford: Lurer på en ting til: Hva skjer vis jeg kobler 3 veis høytalere inn på 2 veis delefilter på "woofer"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet November 16, 2009 Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 Ingenting annet enn at 3-veishøyttalerne da kun får servert bass/mellomtone-frekvenser, og at poenget med dem således blir litt borte. Diskantene i dem får ihvertfall intet å gjøre. Gjør som Cossie sier over her; bruk originalhøyttalerne i dørene på Woofer og diskantene dine på Tweeter. Det vil bli endel bedre enn du har nå. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet November 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 Ingenting annet enn at 3-veishøyttalerne da kun får servert bass/mellomtone-frekvenser, og at poenget med dem således blir litt borte. Diskantene i dem får ihvertfall intet å gjøre. Gjør som Cossie sier over her; bruk originalhøyttalerne i dørene på Woofer og diskantene dine på Tweeter. Det vil bli endel bedre enn du har nå. Åkei. Har tenkt til det. :=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg