Gå til innhold

LarsAndreas Golf GTI 8V

Ranger emnet

LarsAndreas

Anbefalte innlegg

Hallo alle Golf Entusiaster :)

Tenkte jeg skulle legge ut et lite prosjekt om Golfen jeg har.

Ble vist litt mye å lese her, men om dere vil skjønne dere på mine planer og hvorfor den er slik som den er så er det verdt det :)

Først litt "historik" så dere vet hva som har skjedd med den og hva som har blitt gjort på den.

For rundt 2 år siden overtok jeg en Golf 2 1986 mod av mamma og pappa som jeg kunne drive å pusse oppigjen og slik.

Da jeg ikke var så fryktelig inn i hvordan en golf burde se ut gikk jeg i inn kjøp av masse styling. blandt annet rs fanger, sideskjørt med luftehull i, m3 speil, sånn nedbygger på bakfanger, emblemfri grill, angeleyes lykter, klare linklys med parkys i, klare blinklys i skjermer og klare lykter bak rød og blank.

som dere ser så er det masse nybegynner feil. men ettersom jeg hadde kjøpt det synes jeg nesten at jeg måtte bruke det på grunn av at jeg brukte alt av penger jeg hadde på det.

Fant ut at det var alt for mye rust for med på bilen så begynte egentlig å gi litt opp. se litt etter andre golf'ere på finn og slik.

Våren 2009 fant jeg en hvit golf gti med recaro interiør og senk. med gromme felger som falt ganske bra i smak.

Bilen hadde rullet 150000 noe jeg var veldig usikker på. så det bryr jeg meg ikke akkurat om. bilen var ommbygget i den senere tiden til gti og lakkert oppigjen for 4 år siden.

var litt små plukk å gjøre på den også som å rette en bulk og ta bittelitt rust.

må bare nevne at jeg angret skikkelig når jeg fant ut at jeg hadde gjort de nybegynner feilene men pytt, pytt :)

Bilen ble lakkert oppigjen de stedene det trengtes ( Bakplaten, kanaler og bakluke) og all stylingen ble satt på ble egentlig sånn passe fornøyd med resultatet selv om jeg ville ha en annen stil.

må nevne at jeg hadde ikke fått lappen enda så brukte god tid på bilen.

Tok eu kontroll på den og fikk på nye bremser over helebilen og byttet reg.reim, vannpumpe, olje og filtere så den skulle være i tipp toppstand.

Ble vist litt mye å skrive dette men nå vet dere i værtfall hele historien om bilen.

Her er litt bilder om hvordan den ble seende ut:

Første dagen den var ferdig :)

Foto0141.jpg

Foto0142.jpg

Foto0143.jpg

Foto0144.jpg

Første Prøveturen etter den var ferdig:

Bilde352-1.jpg

Bilde353-2.jpg

Etter vært så var jeg uheldig og fikk ødelagt framfangeren når jeg humpet litt fort ut av garasjen og den tok tak i ett eller annet. og etter første snø laget måtte jeg nedi grøften en tur og da røyk glassfiberen på bakfangeren. heldigvis ikke noe annet.

Bilder fra hvordan den ser ut i dag 12/11-09

DSC00041.jpg

DSC00042.jpg

DSC00043.jpg

Sånn, det var litt om bilen min.

Planene fremover nå er:

-Nytt 90'fanger sett med GTI leppe fremme

-Bruke den CL leppen jeg har og sette på bakfangeren

-DTM Catkiller

-Kanskje et vw klistre merke på litt av panseret og høyre skjerm

-Få tak i Hjulbuelister og kanalskjørt. NOEN SOM VET HVOR eller har dette ?

-Senkes Mer

-Effektanlegg muligens

-Sote ruter på nytt

-Jeg har fått tak i noen bbs felger som skal pusses oppigen og få på noen dekk med masse strekk

Bilde:

DSC00048.jpg

DSC00047.jpg

Jeg tar gjerne imot komentarer og innspill her med stor takk :)

Hilsen

Lars Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, så det ghost. men om jeg skal ha det derifra skal jeg nok ha noe mer også så får se litt først :)

Hva tror folk om panser BH ?

og går dette med lykte senkeren ?

Jeg selv syns panser bh er litt tøft:) Og det går helt fint med lykte senkern. Panser bh er jo bare tred på panseret så.

- 12 Berlingo

- 09 Polo GT Sport

x 08 Caddy

X 92 Vectra A

X 90 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...