Gå til innhold

Kaldstart.. hjelp!!

Ranger emnet

Tomcandersen

Anbefalte innlegg

Hei, har en 97mod Golf 3 1,6 som de siste dagene har slitt med kaldstart.

Problemet kom når temperaturen gikk under null grader.

Det som skjer er at i det jeg prøver og starte får den en "liten tenning" og deretter bare kinning.. Gjør dette 15-20 ganger så kommer den mer og mer til den starter, men går meget ujevnt til den blir varm. Er motoren varm er det ikke noe problem i det hele tatt, starter på første og går som en drøm..

Tomcandersen

Audi A4 1,8t Qauttro RS-blå

Askøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du motoren med 101 hester? Hadde en slik, den oppførte seg DØNN likt som din, det var tempsensoren til motorstyringa som var defekt. Dukket ikke opp på diagnose. Denne koster et par hundre kroner :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en 97mod Golf 3 1,6 som de siste dagene har slitt med kaldstart.

Problemet kom når temperaturen gikk under null grader.

Det som skjer er at i det jeg prøver og starte får den en "liten tenning" og deretter bare kinning.. Gjør dette 15-20 ganger så kommer den mer og mer til den starter, men går meget ujevnt til den blir varm. Er motoren varm er det ikke noe problem i det hele tatt, starter på første og går som en drøm..

Du sier du får en ""liten tenning" og deretter bare kinning". Kjører startmotoren stemplene i rundt? Hvis du kun hører startmotoren kinne kan det være at den ikke går ut til svinghjulet. Hvis det er tillfellet sliter du med startmotoren.

Du sier at etter 15-20 ganger får du start. Kan være tenningsdeler. Fukt i rotoren eller gamle plugger. Der må man bare prøve seg frem.

Kan også være at du har kondens i drivstoff, noe som kan føre til at bilen går meget ujevnt til den blir varm som du skrev over.

Er dette jeg kommer på i slengen.

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren slår inn så den er det ikke, pluggene er byttet og rotor skjekket.

Men tempsensor har jeg ikke tenkt på, vet du nyaktig hva denne heter, eventuelt delenr..? Og hvor står den?

Takker for alle svar

Jeg er ikke sikker, min ble byttet på verksted, siden jeg ga opp etter mange timer med feilsøking, og mange kroner i unødvendige deler. B.T.I her inne vet garantert hva denne heter, du kan evt søke litt i golf 3-forumet her inne. Skal ligge noe her et sted. Og som sagt, bilen min oppførte seg nøyaktig likt. Tente litt med en gang, så var det dødt. Av med tenning, prøv på nytt så var det samme greia. Helt til bilen starta... min gikk også fryktelig rart og dårlig når den først starta, inntil den ble litt varm.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, min ble byttet på verksted, siden jeg ga opp etter mange timer med feilsøking, og mange kroner i unødvendige deler. B.T.I her inne vet garantert hva denne heter, du kan evt søke litt i golf 3-forumet her inne. Skal ligge noe her et sted. Og som sagt, bilen min oppførte seg nøyaktig likt. Tente litt med en gang, så var det dødt. Av med tenning, prøv på nytt så var det samme greia. Helt til bilen starta... min gikk også fryktelig rart og dårlig når den først starta, inntil den ble litt varm.

Har sjekket litt og den heter Temperaturføler G62.

Fant den på høyer side av motoren, og kabelskoen var helt løs, så håper jeg fant feilen... Får se i morgen tidlig når skuten er kald igjen.

Tomcandersen

Audi A4 1,8t Qauttro RS-blå

Askøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider