Gå til innhold

1.6 Monotronic problem !

Ranger emnet

BjørnarGolf

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Har et merkeligt problem på min 93 golf GL 1.6 monotronic.

Den må som regel startes me litt gass. så sviver den fint. men når jeg slipper ut clutch, kan den bare daue av, det samme kan skje når jeg har kjørt ca 5 min. Den kan stoppe sånn helt uten videre, det er ikke noe fjusking, bare bom stopp. Virker som den mister tenning eller någe.

Dette skjer ikke bare når jeg slipper ut clutch, den kan åg komme på et punkt der eg har litt gass, sånn eg har litt turtall.

Så kan turtalle synka å stiga opp igjenn 2-3 ganger, før an dør.

Etter den har dauet ut, er d bare å ha litt gass, så strarter den lett som det. ikkje tungstarta i d heila tatt.

Alt aent er fint på bilen, så e sinnsygt plagsomt problem :(

Håbe någen har svar. Takk :D

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått over en del ting jeg har misstanke om(falsk luft osv) Men virket ok det.

Jeg koblet ut den ledningen som går fra katalysator til luftboks, da sveiv den mye bere. Men probleme er ikke helt vekke :(

Må fremdeles ha gass når jeg starter den kald, men etter et par min kjøring er den helt fin!

Så er nåkk noe elektrisk. Den koblingen jeg nappa ut, er den til luftmengde? Ser den og lukker/åpner mellom varmt opp luft fra eksos, å loft rett fra friluft.

Finner ikke ut hvordan jeg stiller tomgang heller :P Vet du?

Jeg holder til på Mosterøy, naboøya til Rennesøy. Du kjenner kanskje til den Quattro73 :) ?

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mono ja.

Har gått over en del ting jeg har misstanke om(falsk luft osv) Men virket ok det.

Jeg koblet ut den ledningen som går fra katalysator til luftboks, da sveiv den mye bere. Men probleme er ikke helt vekke :(

Må fremdeles ha gass når jeg starter den kald, men etter et par min kjøring er den helt fin!

Så er nåkk noe elektrisk. Den koblingen jeg nappa ut, er den til luftmengde? Ser den og lukker/åpner mellom varmt opp luft fra eksos, å loft rett fra friluft.

Finner ikke ut hvordan jeg stiller tomgang heller :P Vet du?

Jeg holder til på Mosterøy, naboøya til Rennesøy. Du kjenner kanskje til den Quattro73 :) ?

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten samme problem på min 92 GTI. Den fjusker en del på lavt turtall, spesielt når den er kald. Når jeg er ute og kjører og tråkker inn clutchen faller turtallet ofte ned til nesten 0 så hopper det opp og ned et par ganger før den blir normal igjen. Stopper og plutselig i et og annet kryss, men alltid lett å starte igjen. Har prøvd å bytte fordeler, rotor og pluggledninger og det resulterte i at den ble helt fin i 2 dager. Har og spraya startgass fra luftfilter til innsug for å se om den drar falskluft, men nei... Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørres ut som det samme probleme ja!

Jeg dro ut den koblingen som kommer fra katalysator å går til luftfilter boksen. visst du har motoren igang når du jør dette, så hørre du at an svive mye jevnare på tomgang. Va jaffal sånn på min. Men vil jo finna udav ka som e d virkeliga probleme.

Men itte eg drog ud den koblingen på luftfilterboksen, har eg bare opplevd at an har stoppa når eg trødde inn clutchen 1 gang, på 5-6 dagar.

Ska ringa møller å hørra om di vett ka som ikkje sammarbeide, siden an bler bere når eg drar ud denne koblingen.

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet godt hvor det er. Tenkte jeg kunne kikket på det om du bodde like i nærheten, men det er et stykke til Mosterøy ;)

Det var en snill tanke !

Vett du va denne sensor/styrings enheten jeg har plugget ut har som funksjon?

Siden når jeg plugger den ut, så sviver motoren mye bedre på tomgang, ikke noe forskjel på vanlige kjøring.

Å kossen stilles tomgangen på denne 1.6 monotronic driden :P?

Me eingang eg røre gassvire, så lige ikkje motoren det! Bjunne å juksa, før an stoppe. finne ikkje sånn skrue som regulere åpning på spjell heller :(

Takker for alle svar, bjunne vel å nærma meg ein løysning håbe eg :D

Low 'N Slow

Lenke til kommentar
Del på andre sider