gizzmo Skrevet November 12, 2009 Rapporter Share Skrevet November 12, 2009 Hei håper noen kan hjelpe. har en bmw e46 318d 2005 mod. fikk chippet den for 3 dager siden og i dag kom airbag lampa opp i dashborde ?????? kan dette ha noe med chippen å gjøre eller kunn ren tilfeldighet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Koble av batteriet ditt i 10 min. Så sett polen på igjen. Se om det hjelper... Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wingswest Skrevet November 29, 2009 Rapporter Share Skrevet November 29, 2009 Helt vanlig på E46. På min var det en sensor/kontakt i passasjersetet som var ødelagt, og dette har også vært tilfelle med mange andre jeg har snakket med. Siter BMW E46 M-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Mars 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 Helt vanlig på E46. På min var det en sensor/kontakt i passasjersetet som var ødelagt, og dette har også vært tilfelle med mange andre jeg har snakket med. Dette er jo nesten standardfeilen på E46. Verkstedet mitt har prøvd å fikse dette 2 eller 3 ganger nå, uten hell. Lampa er av i 10 minutter før den kommer tilbake. Det var altså en sensorfeil på beltestrammeren til passasjersetet. Mulig en dårlig plugg/kontakt eller en beveglig del av ledningen som har fått seg en kakk. Er det noen som har fått fikset dette permanent og vet hva den endelige løsningen er? Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mean Machine Skrevet Mai 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2011 Hallo! Kom over denne siden: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ Her er det en link til en kar som har laget en sak som simulerer at det til en hver tid sitter folk i passasjersete. Den ene negative tingen med dette, er jo at airbagen på passasjersiden vil løse ut ved en krasj, selv om det ikke sitter noen der. Men en airbag koster visst like mye som en sensor, så da er jo valget enkelt! Særlig da disse sensorene er dårlige, og mest sannsynelig vil gå i stykker igjenn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg