Gå til innhold

El-system 2000TDI pumpedyse

Ranger emnet


goodman08

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Haynes rep-håndbok for Passat opp til Nov 2000.

Har forespurt om dette tildligere, men forsøker igjen.

 

Er i tvil om det kommer strøm frem til glødepluggene (ser ikke slik ut) Fra boka har jeg nå funnet hva for sikring som sansynligvis er glødesikringen (80A som ligger under plastdekslet for motorstyringen). Så er det 4 stk releer der, 2 små (svarte) og 2 store (normale) kvadratiske (4 kontakter). Det ene er hvitt og det andre er svart (5 kontakter). Når man skrur tenningen av og på så klikker det kun i dette med 5 kontakter (tror jeg). Slik jeg kan se forstå ut fra boka så skal det ikke være noe slikt relee med 5 kontakter. Er kun inntegnet et relee med 4 kontakter som står i forbindelse med glødesikringen og så da glødepluggene, og det kalles for drivstoffpumperelee (går rett på tenningslåsen), men tror det må være for bensinmotoren? Uansett så står det angitt at det skal være et relee for glødepluggene, men nr. som det ref til i boka står ikke inntegnet i skjema i boka. Er liksom noe som ikke stemmer her....

Er det noen som vet hva disse 4 releene som står under plastdekselet for motorstyringen er for og om det i det hele tatt finnes et gløderelee. Det er jo i alle fall ikke inntegnet, bare omtalt at det skal være der. Er det noe feil i boka?

Har jo forsøkt å spørre folk på verksteder, men enten så gidder de ikke å svare eller så vet de ikke...Men er jo ikke spørsmål de tjener penger på så, må vel akseptere det....

Antar det er noen her på nett som vet dette. Hadde jo vært hyggelig med svar :-)

 

Forresten, går det ikke an å laste opp bilde her uten å ha en URL?

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de releene fordan der husker jeg ikke hva er til. men sitter ei STOR sikring der ..den er til glødinga hvertfall. og et tips .biltema har glødeplugger til 99 kr.stk..

Anbefaler IKKE de! Tar dritlang tid å varme de opp, lampa slukner somregel før pluggene er varme nok, så man må gløde 2 ganger...

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kikka litt på bilen. Det som overrasket meg er at nå jeg måler på hettene for glødepluggene som da også går rett på glødesikringen (80A som sitter under plastdekslet for motorstyringen) måles disse mot jord, altså er hettene mot jord, (trodde de gikk mot +). Den svart/grønne glødeledningen går så fra sikringen til et koblingspunkt (jord) inne i bilen under dekslet under rattet. Like ved sitter antakelig dette glødereleet som er nevnt her (blå metallic deksel). Er det noen her som kan bekrefte at plugghettene mates fra minus?

Irriterer meg at dette (om det er glødereleet) ikke står avbildet på el-skjema i rep-boka, bare omtalt.

Fikk ikke tid til å sjekke mere. Men har tidligere målt (ohm-et) glødepluggene for sylinder: 1=350ohm, 2=0.8ohm, 3=0.8ohm, 4=brudd. Målte på plugg fra Biltema = 0.6 ohm. Målte mellom topp og gods på pluggene. Kan vel tyde på at plugg 1 og 4 er deff om man kan teste dem på denne måten. I rep-boka så er det omtalt ennen testmåte.

Andre her som har erfaringer med glødeproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår