Gå til innhold

Dum førstebil?

Ranger emnet

crazyclomp

Anbefalte innlegg

Må først beklage hvis denne ligger feil, mne min logikk sier at teknisk er rett underforum :P

Jeg var og så på en 740gl stasjonsvogn igår og trenger litt hjelp til å avgjøre om jeg skal ha den eller ikke..

Bilen er en 86modell som har rullet rundt 300000km.

Han som har den har aldri hatt noe problemer med den de tre årene han har hatt den, og mener den kommer til å rulle minst 300000km til.

Den gikk ikke igjennom EU-kontrollen og har stått i noen uker nå.

Det som stoppet den var:

1 Ekstra fjernlys knust glass.

2 Baklys- feil farge.

3 Feil farge h/s + defekt v/s og høytsittende bremselys

4 Feil farge tåkebaklys

5 El.ledninger manglende klamring

6 Senkefjærer ikke godkjent i vognkort

7 Farlig rust i ramme bak ved støtdemperfeste

8 Stor oljelekkasje fra motor

De 1000meterne i front skal vekk så da forsvinner problem 1 og 5.

Begge glassene i baklyktene skal byttes og pærene byttes med fargede så der var problem 2, 3 og 4 fikset.

Oljelekkasjen fra motoren var en "halvmåne" fra toppen som hadde falt ut ifølge han som har den nå. Dette er fikset.

Senkefjærer er det ikke på den, grunnlaget for å skrive at det var senkefjører var visst fordi de var røde :s Men dette var fikset sa han.

Da sitter jeg igjen med problem nr. 7. Farlig rust i ramme ved støtdemperfeste. Sånn som jeg forstod det var det et hull på 5x10cm som han hadde begynt på. Jeg har ikke sveist før men går det an for en tip elev å gjøre det? Eller må den inn til verksted for sveisingen? Blir dette evt. dyrt?

Det er helt nye sommerdek på den med v-mønster, 205 i bredde tror jeg.

Ellers kan jeg si at bilen starter med en gang og går som en klokke :D

Etter litt diskutering ble vi enig om 4000,- på prislappen :D

Bilde:DSC00228.jpg

Endret av crazyclomp
La til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner helt sikkert en eller annen bakgårdsmekanikker som sveiser den rusta for 1000-1500 kr. Og vis resten av feila er fikset eller ikke tilstedeværende så har du jo en bil til 5-6000 kr. Sålenge den da passerer EU denne gangen har du uansett en billig bil de neste 2 åra. Og hvis du finner ut at du skal vrake den enten på høggern eller i ett tre (siden det er din førstebil) så får du jo også igjen 1500 i vrakpant. Så da har den uansett ikke kostet deg mere enn rundt 4000 kr.

Jeg sier kjør på. Hvis det viser seg at hele bilen detter fra hverandre om kort tid er det uansett ikke værdens undergang når det er snakk om så lite penger.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må huske og koble fra batteriet når dere sveiser.. :)

blir bra det der, kapp fjørene, 2,5 rude framme 3 bake,.. :) sote rutene (om det ikkje er gjort) og alufelger, alt som trenger og gjøres, og selfølglig att den er fin i lakken, og en bil til 4000, så kan du gott rulle male den i en knesj farge, gul foreksempel, trekker til seg mye oppmerksom heit.. :) blå, rød, svart. grønn. (rosa, sjekk tråden min) :)

hehe... :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...