Gå til innhold

Slæddeføre!

Ranger emnet


JvhCossie

Anbefalte innlegg

*Tenkte på å belyse dette temaet.

 

Slikt skal selvfølgelig gjøres på tomme parkeringsplasser eller om man er 110% sikker på at man ikke møter noen.

 

Si gjerne litt om slæddeplassen deres nå som det har kommet hvitt på bakken. Hvor dere holder på osv. Kom gjerne med bilder også. :D

 

Her i Hurdal begynner føret å bli bra, kanskje ut å prøve T5 etterpå :D

 

Slædding er utrolig lærerikt, man lærer seg åssen bila oppfører seg hvis man får sladd uprovosert.

 

De som bare skal snakke :rules: kan finne en annen tråd å :spamspam:'e OK????

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører rundt på Quadden min med pigger, politiet reagerer ikke på det selvom du ligger bredt midt på veiene her oppe.

Skal man kjøre på vinterføre med Quadd så er man jo avhengi av å enten ligge bredt eller ta svingene i 20, dem skjønner kanskje så mye?

 

Da det gjelder bil så kjører jeg Hilux automat, så da må jeg ha stoooor plass å kjøre sidleng på.

Må si jeg savner gode gammle 90 Quattroen nå som snøen legger seg.

 

Da det gjelder slædding og lærerikt så er dette noe de fleste vet.

Personlig så har trening på glatt føre og leking/herjing på tomme parkeringsplasser lært meg utrolig mye om kjøring på glatta og vil si at det har reddet meg en god del ganger, samt gjør meg til en bedre sjofør.

 

At dette blir slått ned på av politiet da det utføres på tomme parkeringsplasser der det ikke er til sjenanse for noen stiller jeg meg uforstående til.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket vi ikke om slædding.....

 

 

Er fett å slædde med grevling da, men må ha litt fart. Ellers er jo venstrebremsing relativt gøy :D Og kan man bruke brekket riktig kan det bli mye gøy langs vegen. :D bare få ut ræva og så slippe opp og holde sladden ;D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært sladdeføre i bygda mi heile veka;) is

 

her sladder vi overalt, har ikkje noken stor parkeringsplass å herje på, men er omtrent tradisjon så folk bryr ikkje seg, om ein ikkje skader seg eller andre ting såklart ;)

 

har rekt å kjøre ut 2 ganger pga glatt føre, men begge var på fjellet, og eine gangen med sommerdekk:P har måtta retta ut bilen ein gang før snøen har lagt seg, blir ein god vinter dette ja

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å slædde hurdal-minnesund tro? Najs på kveldstid vil jeg tro.. :) Ellers har man jo hadelandsåsen som også funker oppi der!

 

I Oslo holdt vi på endel innover Maridalen og Sørkedalen i fjor, og selvfølgelig også Tryvann men det blir litt begrenset ettersom det er en parkeringsplass..

 

Noen som vet hvor man kan herje litt rundt Kristiansand eller? Veien over Beisland er vel grei kanskje, mellom 41 og 404?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å slædde hurdal-minnesund tro? Najs på kveldstid vil jeg tro.. :) Ellers har man jo hadelandsåsen som også funker oppi der!

 

I Oslo holdt vi på endel innover Maridalen og Sørkedalen i fjor, og selvfølgelig også Tryvann men det blir litt begrenset ettersom det er en parkeringsplass..

 

Noen som vet hvor man kan herje litt rundt Kristiansand eller? Veien over Beisland er vel grei kanskje, mellom 41 og 404?

 

Hurdal er kjent for mye snø og i dager intet unntak. T5'en fikk kjørt seg i dag :D Mye biler ute i dag å så det var morro. Bare å ta seg en tur oppover, mye fine plasser å ha det morro på her :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Toten begynner føret å komme! Snøen legger seg nå! Så må ut snart og få inn teknikken igjen! Mange plasser her, men lageret til KIMS er en gjenganger!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår