Gå til innhold

Løs vacuumslange

Ranger emnet


morgus

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har som skrevet før problemer med tomgangen på motor'n min.

HAr i dag funnet en løs vacuumslange som skulle vært koblet til som vis på bilder med rød pil i nytt inlegg litt lenger ned.

Vil dette påvirke tomgangen?

 

Teksten under gjelder ikke lenger ;)

______________________________________________________________

Begynner å nærme seg at det er på tide med en service på min kjære :)

I den forbindelse lurer jeg på hva som blir den billigste løsningen, er litt div som må gjøres:

-Vanlige servicejobber

-Bytte pull down dose

 

Vil det lønne seg å kjøpe delene på et merkeverksted og så ta servicen et annet sted? Eller har de andre stedene muligheter for å bestille deler så de får til forgasseren?

Eller blir det ett fett om jeg tar den på et merkeverksted?

Problemet er som mange andre sliter med, motoren vil ikke gå på tomgang når motoren er kald, når motoren derimot har gått et par minutter maler den helt perfekt... Er jo ikke så store jobben og fikse denne saken, men får ikke gjort det selv.

 

Hadde vært fint om noen med litt peiling kunne gitt en ca pris som jeg kan forvente, om det er over 10 000 feks :)

Hvis det er sååå mye må jeg spare en mnd's tid til ;)

 

På forhånd takk :D

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem såkalt "service" - sjekke vindusspylerverkse, mønsterdybde i dekk og smøre dørhengsler kan du gjøre selv ;)

Utfør skift av olje og filtere selv, eller på et rimelig "drive-in" som f.eks. Oljeskiftekspressen.

Så kan du få et verksted (ikke merkeverksted) til å gjøre nødvendige klart definerte reparasjoner om du ikke fikser det selv.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkeverksted er jo svindyrt! Møller skulle ha 5000 for å bytte bakbremser på 2er'n min, kontra det lokale verkstedet som tok 1750,-.

 

Ska ikke på merkeverksted med en bil som ikke er verdt det engang...

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er i hvertfall merkeverksted utelukket.

 

Har pratet litt med naboen, og jeg kan få låne litt verktøy av han så jeg kan få fikset litt på bilen.

 

Det største problemet jeg ser for meg er pull down dosen.

Må jeg demontere hele hele forgasseren for å bytte denne, eller holder det å fjerne luftfilterboksen, for så å skru ut ''dåsen''?

 

Etter å ha sett de prisene over kommer jeg nok til å fikse dette selv, men har dålig med garasje osv å jobbe i :)

Det eneste blir EU sjekken og evt bytte av div deler på undersiden av bilen som må tas på verksted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår