Gå til innhold

Diverse spørsmål om 190 89´ fra noob^^

OpelPluggen

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål som sikkert er ganske kurante for dere som har litt peil på 190 ;)

1: Hvordan få viskeren til å stå midt på ruta?

2: Fargetips, bilen skal til lakkering så fort jeg får mulighet, men det er en vinterbil, så ikke dyre, customfarger ;)

Vurderer hvit bil med sort tak (det innafor "rennene" på taket) med tett farge..

Jeg har også disse "plankebitene" på dører/skjermer, ta disse i en annen farge?

3: Felger, skal både ha til vinter og sommer (hvis den overlever vinteren) men subber med 185/65-15 på org. alu som kanskje er til en annen modell med feil innpress?

4: Jeg må lage ny hattehylle siden den andre er ødelagt, men skal ha basser baki, så hvordan få dette til å bli bra med tanke på bensintanken?

5: Den tapper strøm på mystisk vis, høres ut som det er noe som durer under baksetet på høyre side, kan det være bensinpumpe eller noe i den duren?

Det jeg kan si så langt er at jeg har kjøpt inn hvite blinkere forran og til sidene, bestilt nye baklamper som er mørke og rød, pluss vurderer nye hovedlamper..

Ny grill må fikses siden jeg skal ha 2 stk. Hella Rally 3000 bak, men med eller uten park?

Gitter til grillen er kjøpt inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Se her: http://merceforumet.com/viewtopic.php?f=4&t=2596

2: hvit bil med svartmatt panser?

3: felger må du nesten bestemme selv, men originalt har disse Et47ca, men skal du gå for 17"ere så er et35 klokt

4:slå ut førstehjelpsskrinet er den letteste løsninga

5: om det er under baksetet på høyresida så er det sentrallåsen din

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Men er det sånn å forstå at den ikke vil gå tilbake til eksakt samme plassen og at jeg vil risikere at den blir stående skjeivt?

Hvit bil med mattsvart panser er notert, kanskje i kombo med taket?

Da vet jeg litt mer om hva som går på, og det er fint :D

Har fått tilbud om noen nye blank svarte 19" med 235/35-19 i OK kvalitet fra gamlejobben (dekksjappe), men kan ikke tenke meg at det bil kunne gå på?

Bilen skal forøvrig bli lav om den overlever vinteren, og da mener jeg _laaaav_ ;)

Det er nok ikke original hattehylle, for det er ingen førstehjelpsskrin der..

Aha, er det det er ja? Vet jo at denne er pneumatisk, så er vel pumpa der da.

Da er det kanskje ikke det som tapper da, men tenkte det siden jeg hørte susinga når jeg åpna bilen, og ikke har kjørt den noe særlig enda, for noen ting som må ordens før vinteren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må nok nesten ha sort bagasjelokk også da ja :)

Falt veldig for de felgene, men de går med andre ord på, men da uten dekk? :p

Da blir det ny hattehylle med noen porter i, som blir trukket over med tynt stoff så det ikke syns at det er hull der ;)

Denne pumpa skal vel ikke bråke lenge etter at dørene er låst opp?

Regner med det bare er fordi det er dårlig batteri så lenge..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik er det vel nesten alltid:P

derfor jeg bare dro frem strayboksen xD

er for bakrutesenker:)

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=00025043&vg=533&vgpath=Varekategorier/499/950/9388/533

http://www.streetdesign.no/?id=2012

http://www.styling-tech.no/show.asp?page=goxpage00000019dbpRieg-00025043.html

kjøpte selv fra stylingtech. tok to og ei halv uke fra jeg bestilte til jeg fikk den. og di tok kontakt underveis:)

og ang ekstalys, så ville jog nok hatt uten park;)

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...