erling02 Skrevet November 15, 2009 Rapporter Share Skrevet November 15, 2009 Noen som har vært borti oljelekkasje fra bak kant av motor på Chrysler 2,5 liter diesel??? Virker som det kommer oppe fra toppen ett sted på rattsiden.. Umulig og se noe er så trangt.. Ser på bilder av brukte deler og motorer at det er svart på samme sted,så jeg regner med at flere har vært borti samme problemet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 (endret) Bruker å lekke fra topptekselpakningen,men da skal du se det. Ellers kan det være et sprekt oljerør som ligger under vannkanalen du ser bak topptekselet,det går små oljerør mellom toppene. Endret November 20, 2009 av Skodaracing Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling02 Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2009 Ikke toppdeksel pakning ikke oljerørene under vannkanal... Virker som det kommer ovenifra starteren ett sted?? Kjøpt verksted hånbok men der står det ingenting og chrysler tønsberg er det null hjelp og få. Di ville ikke engang ta imot 2 fjærbein for og bytte dempere!!!! Svaret jeg fikk var(SKRUR DU HJEMME SÅ MÅ DU HA VERKTØY) Hvem pokker sitter med spesialverktøy til flere tusen for og ta av 2 fjærer..ps spesielle fjærverktøy pga korte og stramme fjærer. Gudsjelov finnes det ett verksted som heter Ottestad Bilverksted som stilte opp på flekken stor takk til dem... Går det noen slanger/oljerør til turbo/sitter det noen oljetrykksmåler i det området??Alle tips er gull verdt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Desember 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2009 Oljetrykksmåleren sitter på førersiden av motoren, i de samme rørene som går til toppene. Det går jo to oljeslanger til turboen, tror vi hadde en liten lekkasje i denne også. Husker også at denne var lite trivelig å løsne (og da løsnet jeg den bare i ene enden). Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torore Skrevet Desember 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Mange 2,5 TD har en oljelekk mellom motor og Clutch-hus, som igjen forårsaker en svart motor og drypp under bilen. Det kan være så enkelt at de små O-ringene er morkne og slitt. Dette er dog en dyr affere å få fikset siden girkasse og clutch må demonteres, så kommer du gjennom EU-kontrollen med dette skal du være glad til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling02 Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2009 Gikk greit på eu var skeptisk selv men en motorvask gjør underverker. Men det virker som det kommer fra oppe på motoren på førersiden men men. Begynner og tro på slanger eller rør ett sted men peiler olje og gir f.. så lenge,for kaldt og ligge ute og mekke nå.. :scared Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.