Gå til innhold

rustfjerning og opplakkering

Ranger emnet

rocco89gtx

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har nylig rustsveiset bagasjeromet i bilen min, og skal tectylbehandle, men så har jeg noe overflaterust rundt om på ene framskjermen(rundt blinklyset), rundt ene skjermbrederen(og da sansynligvis under også) og bakluka(rundt hvor logoen til bilen står). Jeg har tenkt og pusse av dette og legge på rustbeskyttelse, men så har bilen så mange lakkskader fra før også at jeg vil ha den lakkert opp på ny i samme fargen og kun utvendig.

kan noen anslå hvor mye dette vil koste hos lakkverksted på landet(er vel noe billigere på enkelte lakkverksteder utenfor byene). Er det mye og spare på og gjøre det svart?

- rocco89gtx

PS: er det lov og fjerne blinklys på siden og tette igjen hullene? synes det ser 10x bedre ut uten.

Endret av rocco89gtx
feilstaving

1989 VW scirocco GTX

1962 Ford Taunus 12m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt ann på hvor mye du er villig til og kan gjøre selv før du levere bilen inn til lakkering!

Er det utvendig og innvendig lakkering eller bare utvendig.Får du demontert lister,håntak gummipakninger og alt som er i veien for utvendig lakkering,vil du fort spare noen tusen bare der.

Lakkering er dyrt,og hvis du vil ha det gjort skikkelig er ikke svartarbeid noe å anbefale,med mindre du kjenner den som gjør jobben.

Gjør du det svart har du ingen garanti og kan heller ikke klage på noe som helst.Det har du derimot hvis du gjør det hvitt.

Prisen på lakkering av bilen din er vanskelig å komme med...kommer helt ann på hvor du leverer den inn.Også kommer det mye ann på hvor mye karosseriarbeid det er på den...Rust,bulker,dype riper,steinsprut osv...

Ville dratt litt rundt til forskjellige steder og fått flere priser.Da kan du også prute litt;)

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret :)

Som nevnt tidligere er det lite rust og en bulk jeg skal ha rettet ut. Kan og skal gjøre alt forarbeidet selv, er enest lakkeringen jeg vil betro en ærfaren. Angående prisen er jeg bare ute etter et ca. beløp. Hadde tenkt og vente til over nyttår med lakkeringen, så er vel ikke noen vits for meg og kontakte lakkverksteder enda.

men lurer på om det er lovlig og fjerne sideblinkersene?

1989 VW scirocco GTX

1962 Ford Taunus 12m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du skal gjøre grunnarbeidet selv, så bør du jo sjekke rundt for å finne ut hvem som kan ta lakkeringen, er ikke alle lakkerere som er villig til å ta lakkering av biler der eier eller andre har gjort grunnarbeidet.

Og prisene varierer jo fra verksted til verksted, og også geografisk, så det er ikke så lett å gi ca priser, og ihvertfall ikke når grunnarbeidet er av ukjent kvalitet

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sideblinkerne tror jeg nok ikke er lov å fjerne med mindre du erstatter de med noen i speilene.Blinklys skal kunne sees fra siden.

Tror ikke det er så mange lakkverksteder som tar på seg en lakkjobb hvor eier eller andre har gjort grunnjobben.Da tror jeg heller ikke de stiller noe garanti på jobben heller.Pluss at de har et rykte og en kvalitet som de gjerne ikke vil skal bli ødelagt.Er jo ikke noe god reklame hvis du sier at bilen er lakkert der og der og etter noen mnd begynner det å flasse osv...

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider