Gå til innhold

forsterker-trøbbel

Ranger emnet

Bergvik

Anbefalte innlegg

har en forsterker av typen boschmann 1xd, som jeg koblet til en spl " demolition2 ". ( http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=Basspakke9&vg=11428&vgpath=Varekategorier/48/11428 )

Og når jeg var ferdig å legge kabler, og skulle prøvespille så slo ikke subben.

Og etter en stund begynte protect-lyset å lyse rødt, og det kom røyk ut ved siden av lyset.

Har jo koblet alt riktig, har trippel-sjekka.

Og jeg har jordet i en skruv i hjulbrønnen.

Har ikke kondensator til stereoanlegget.. kan det ha noe med det å gjøre?

har heller ikke sikring på remote. er dette viktig?

koblet btw bilstereoen etter dette koblingsskjemaet.

index.php?act=attach&type=post&id=64820

Er det noen der ute som kan fortelle meg årsaken til hvorfor dette skjedde? :(

Endret av Bergvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den boschmann forsterkeren stabil i 1ohm da??

Jordingspunktet ditt høres ikke ut til å være av beste slag heller.

Men nå har du jo mest sannsynlig brent møkka, så da har du en gyllen mulighet til å kjøpe noe som har litt kvalitet ;)

hmm.. http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=1XD

der står det jo 800W * 1CH 1 Ohms RMS Output @ (14.4V)

hvor vil du anbefale å jorde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter en femmer på at du har kortsluttet forsterkeren med sub'sa... sjekk tilkoblingene mellom spolene. Har du koblet i 1 eller 4 ohm?

koblet slik som det sto i boka til forsterkeren, jeg har jo egentlig ikke peiling på slikt, men jeg har surfa litt nå i kveldstimene,og funnet ut at jeg har koblet opp subben helt mongo feil.. og dermed som du sa her kortsluttet forsterkeren..

Her er slik jeg gjorde det til venstre, og slik jeg SKAL gjøre det egentlig? :wonder:

Sjekket på pioneer sine sider om hvordan man skal koble.

<a href=ifail.th.jpg' alt='ifail.th.jpg'>

Tegningen til høyre er brokobling i 2 ohm, for forsterkere som er stabil i 1ohm.. som min er. eller, var! :(

Endret av Bergvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider