Gå til innhold

Senking av A4 Avant 2.0Tdi B7

Ranger emnet

Spiff79

Anbefalte innlegg

Det er sikkert skrevet noe om dette før her på forumet,men jeg fyrer alikevel løs:

Har en A4 Avant 2005 modell som jeg ønsker å få et mer sportslig preg over. Bilen har ikke S-Line eksteriør pakke, altså helt original utvendig. Var en stund inne på å selge bilen og kjøpe meg en modell med S-Line. Men fornuften tok (heldigvis...?) overhånd til slutt. Har nå bestemt meg for å beholde bilen og heller legge noen lapper i litt "små snacks"

Det jeg i hovedsak har bestemt meg for er å senke bilen og montere på bakluke spoiler.

Spørsmålene som da dukker opp vedr senking er:

- Hvor mye er en S-Line med sportsunderstell senket i forhold til min?

- Det er veldig viktig for meg at senking ikke går utover/sliter mer på dekk og forstilling. Hatt mange BMW´er før og der ble dekka oppspist etter å ha senket bilen.

- Holder det å kun montere på nye fjører?

- Hvilke bakdeler er det å senke bilen på "uoriginalt" vis, med tanke på det tekniske?

- Hvilken leverandør/merke bør jeg gå for?

Kommer ikke på mer i farta, så setter veldig stor pris på tips og hint fra noen med litt mer teknisk innsikt enn meg selv. Hadde vært veldig kjekt med bilde fra noen som har gjort dette, så jeg vet hva jeg går til :thumb

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvor mye er en S-Line med sportsunderstell senket i forhold til min?

Senker 20mm i forhold til biler uten S-line

- Det er veldig viktig for meg at senking ikke går utover/sliter mer på dekk og forstilling. Hatt mange BMW´er før og der ble dekka oppspist etter å ha senket bilen.

Tar du en firhjuls kontroll etterpå så skulle det gå greit :)

- Holder det å kun montere på nye fjører?

Kan fint gå for bare senke fjærer. Fordelen med justerbart sett er jo at du kan justere høyden nøyaktig slik du vil ha den, og skru opp igjen til vinteren ^^

- Hvilke bakdeler er det å senke bilen på "uoriginalt" vis, med tanke på det tekniske?

Kjøp et sett med TÜV godkjenning så skal det ikke være noe problem å få det godkjent, hvis det var du tenkte på.

Ellers skader det vel ikke bilen med 2-3cm senk.

- Hvilken leverandør/merke bør jeg gå for?

KW, Weitec, H&R, FK.. finnes mange merker som leverer. Er du medlem i VACN er det mulig få gode priser på senk fra noen av disse.

Edit: Skal du ha fjærer burde du ha et sett som senker 10-20mm mere FORAN enn bak. Kjøper du et 40-40 sett f.eks. vil bilen fortsatt være høyere foran enn den er bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider