Gå til innhold

SELGES: 1.8L E4K Motor fra toyota avensis 06mod

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har liggende en motor jeg skulle fått bort i hiu og hast pga flytting!

Motoren kommer fra en Toyota Avensis 06mod og er en 1.8L 1zzfe E4K gått såvidt under 80.000

Motoren MÅ overhales, grunnen til at den blei tatt ut av bilen var manglende oljeskift, så derfor mistet vi oljetrykk under kjøring der jeg stoppet den med engang og tauet til verkstedet der jeg jobber!

Etter undersøkelse må veiv i det minste poleres og lager byttes, blokk og topp bør syrevaskes for å få vekk eventuell koks og gamle oljeannsamlinger i kanaler.

Det var INGEN ulyder i motor når den ble tatt ut av bil men vi mista oljetrykk pga stivnet olje\koks i kanalene.

Tilsvarende brukt motor fra danmark kostet over 40k og dette var det billigste å få tak i, så om noen har tid og penger til å overhale denne kan man tjene godt med penger på den.

Det som følger med motor er (komplett topp og bunndel) Clutch og svinghjul til manuell og komplett ledningsnett som er urørt! + et gass spjeld. IKKE manifolder.

Som sagt gikk motoren uten ulyder men vi måtte stoppe den pga oljelampa tente seg.

Pris : 4000kr

Tar imot bud på PM eller per telefon 482 66 236

Tråden blir ikke sjekket ofte pga manglende internett

Motor befinner seg i Eidsvoll!

Epost : Cell@pjokk.com

Tlf : 48266236

Endret av Sniken86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som trenger motor? supert rep.objekt!

Fått endel forespørsler om hva som følger med osv.

ALT som står på denne motoren originalt følger med BORTSETT fra manifolder. dvs følere, dyser, fuelrail osv følger også med ledningsnett til manuell og svinghjul + clutch! t.o.m et spjeld!

begynner på 9000, er da ikke dyrt for en 2006mod! selges så billig pga jeg har andre prosjekter som trenger finansiering!

Endret av Sniken86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Argh...

Denne har jo maks inntjeningspotensial ettersom deler er grisebillige!

Har sjekket opp hva det vil koste å totaloverhale den dersom du klarer å skru selv og bestiller deler fra USA men jeg har verken råd eller tid til dette!

00-07 1.8 L Toyota 1ZZFE Engine Rebuild Kit

Alt du trenger for full overhaling 2145kr

VEIVAKSELSLIPING INKLUDERT POLERING 1495kr

Syrekoking av komplett motor 1650kr

Planslipning av topp 585kr

Da har du en mal. Nyoverhalt motor til straks under 12k som kan selges for mye mer!

Endret av Sniken86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...