Gå til innhold

ujevn tomgang på 318 E46

Ranger emnet

Mortenzen

Anbefalte innlegg

Bilen min går veldig ujevnt på tomgang.. er noen ganger den dør og.. hva kan være galt? problemet er uavhengig av motortemp, og den holder stødig 90 grader når jeg kjører.. nettopp byttet plugger, men det hjalp ikke.. hender også at bilen rykker litt når jeg gir på og.. virker som om den plutselig ikke får nok bensin... Noen som har peil på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan sjekker man lettest lamdasonden på den? Satt forresten å siklet på prosjektet ditt istad! Strøken bil!

Du vil få en feilmelding hvis du tar diagnose på den. Dette vil de hjelpe deg med på et verksted som har utstyr til det.

Usikekr på hvor sonden ditter på E46, men på min E36 318is jeg hadde, satt den rett under bilen, på katalysatoren. Bare å nappe rett ut. Kjøp på Mekonomen hvis du trenger ny, billigere.

Takk for skryten! Gjør så godt jeg kan med den, hehe ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bilen går så og si helt fint så fort jeg drar ut kontakten til Tomgangsregulatoren da:S Har byttet denne.. men den blir ikke bra:/ Bmw sa at den bare skulle monteres, så skulle jeg ta av minuspolen i 10 min, så kjøre meg en tur.. så skulle alt bli bra.. men det funka ikke.. pluss at på fredag, når jeg var ute å kjørte klarte jeg selvfølgelig å ryke enten diffen eller en stikkaksel.. mistet hvertfall fremdriften.. og mellomakselen går rundt.. men bilen går ikke fremover!:( skal få heiset opp bilen i morgen å sjekket det..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...