Gå til innhold

Trimkam og grenrør på 316 97 mod.

Ranger emnet

villejan

Anbefalte innlegg

Originally posted by villejan

Hva koster noe slik, og hvilke effekter vil jeg oppnå?

Linker til evnt. levrandører?

Er det andre ting som må skiftes unde en slik operasjon?

er ikke verdt det.kommer på 10k og noe hk for du ikke ekstra omtrent.

kjøp heller en 318is motor hvis du ikke vil opp i volum.

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på dette men sånn som jeg har forstått det så får du en mye hissigere motor med trimkam.. Det med grenrør har jeg ikke så mye peil.. Men sånn som kas sioer så er det sikkert bedre og bytte til en 318is å heller tenke tuning etter det...

Mvh Fredrik

[x] 2000 Topkart Yamaha 100

1986 Fiat Ritmo Abarth 130TC

[x] 1987 Fiat Croma Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kom etter 01.01.96? Akkurat en lov som sier at du må betale nye avgifter med effektøkning over 10%....

Skifter du en motor, så må du betale det en 318 koster.

Skifter du kam, så slipper du vel egentlig ikke unna, men den effekten du oppnår er ikke stort mere enn 15-20, og dess uten er det vanskeligere å finne ut av dette når/hvis du måtte på kontroll med bilen!

Har vært inne på tanken selv me m3 motor, men vi bor i Norge så da driter jeg i det!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorene i 18 og 16 ser helt lik ut, og det er neppe noen som ville finne ut av det uansett.. Og skulle noen finne ut av det ville de nok uansett funnet enhver annen trim.. Kjøp deg en is motor fra sverige eller tyskland og smett nedi.. Koster deg neppe mer enn en 5000kr.. Motorfestene passer rett over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utseende er vel likt på 316 og 318. Så en må sjekke grundig for å finne ut at du har byttet motor.

En kamerat av meg hadde en 91 mod 320 som han puttet en 325 motor i. Han hadde den inne 2 ganger på eu kontroll i løpet av den tiden han hadde den, og det gikk helt greit. Ingen som merket det.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider