Gå til innhold

Startproblemer, fusking på E36 320i 24V

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Hei, har en nabo med en 320i, som har litt trøbbel, bilen er tungstarta, må kinne lenge(ca 30 sekunder), hjelper lite eller ingenting med gass.

Men den går greit når den først starter.

Når den går, så drar den ujevnt, som den drukner litt, men løsner som oftest på litt turtall. Det som er rart er at noen ganger kan den gå helt strøkent og friskt. ingen blårøyk eller noe spesielt, men den kan finne på å skyte i eksosen en gang inniblandt.

Ingen feilkoder eksisterer, Luftmassemåleren er forsøkt skiftet.

Bilen har og en liten sjukdom til, den kan ikke vaskes i maskin, da vil den ikke gå etterpå.

Bilen har gått over 400 000, toppakning er urørt, men mistenkes da bilen bruker bittelitt vann og det lukter litt speseielt når den blir kjørt hardt, jeg kan dog ikke forstå at en så liten lekkasje kan gi så mye trøbbel.

Kan dog nevne at i det siste har den gått omtrent perfekt, men fremdeles tungstarta, været er kjølig, og fuktig.

Jeg tenker som så at det finnes en plass på bilen med en kontakt som er følsom for fukt eller noe i den dur.

Bilen er forøvrig tyskimport, og den kan ikke sies å være daukjørt.

Noen som har vært borti lignende?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket ledninger til alle coilene og pluggene? Innsugsbelgen?

Er det slikt koselig miljøledningsnett til coilene?

Kan sjekke belgen, men tror det er gjort, ble vel gått over innsug og alt for litt siden,da du hører en innsugslyd, noe jeg tror bare er spjeldet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle golfen min skjøyt i eksosen og var tungstarta når tempsensoren var gåen... det er jo verdt et forsøk, den koster vel ikke stort til bmw heller vil jeg tro. Det kommer bare feilkoder ved diagnose på denne hvis det er brudd eller kortslutning i sensor, ikke hvis sensoren rett og slett sender feil signal, som det var i mitt tilfelle da...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider