Gå til innhold

defa problemer

Ranger emnet

RøD gti

Anbefalte innlegg

hei, lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg litt:)

har koblet bort defa alarmen i dag, men det virker som det ennå er en form for startsperre på den.. når jeg vrir om nøkkelen så "kutter" den alt av strøm, ikke en lyd i startmotoren eller noe..

noen som har noen råd? vil ha start på bilen igjen=)

har fjernet defa alarmer tidligere på mine biler etter mye problemer med de, og det har aldr vært noe problem:/

håper det er noen som kan hjelpe meg der ute;)

ser det er to rele som mangler under dachbordet rele nr 3 og 4 skal disse være der eller? noen som vet?

Endret av RøD gti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper styrestrømmen til starteren er kuttet, og kjørt gjennom defa-sentralen. Dette er den vanlige måten å koble det på. Koble sammen disse ledningene(de tykkeste)så starter bilen :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper styrestrømmen til starteren er kuttet, og kjørt gjennom defa-sentralen. Dette er den vanlige måten å koble det på. Koble sammen disse ledningene(de tykkeste)så starter bilen :)

har koblet alle ledningene sammen, bortsett fra styringen til vakumpumpen..

men de ledningen som du snakket om gikk inn der det skal stå et rele, de gikk inn der rele 4 skal stå.. som sagt er det ikke rele på plass 3 og 4. skal det være noe der kanskje?

at jeg trenger et nytt for å få start?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ingenting? Det kan være batteriet i fjernkontrollen som er kaputt, prøv å bytte det. Alarmsentralen sitter nesten alltid under dekselet over pedalene.

ingeting funker, å batteriet ble bytta i forrige uke i fjernkontrollen. sentrallåsen fungerer forresten ikke når jeg bruker nøkkelen heller..

da vet jeg hvor alarmsentralen kan ligge, men hvor ligger selve sentrallåsstyringen?

vil egentli tippe i sjåførdøra, men får faen ikke av det dørtrekket selv om alle skruer osv er tatt av :(

Audi 100 92' 2,3e

x: Opel omega 93',Audi 100 93' 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg litt:)

har koblet bort defa alarmen i dag, men det virker som det ennå er en form for startsperre på den.. når jeg vrir om nøkkelen så "kutter" den alt av strøm, ikke en lyd i startmotoren eller noe..

noen som har noen råd? vil ha start på bilen igjen=)

har fjernet defa alarmer tidligere på mine biler etter mye problemer med de, og det har aldr vært noe problem:/

håper det er noen som kan hjelpe meg der ute;)

ser det er to rele som mangler under dachbordet rele nr 3 og 4 skal disse være der eller? noen som vet?

Vel... Hva slags bil satt denne alarmen i? Og hva slags alarmsentral var det som satt der? Hvis det er en DEFA 500 eller 700 serie, så har den blant annet en kontakt med 3 grove ledninger i. Den ene av disse er hovedstrøm til alarmsentralen, og de to andre er styrestrøm fra tenningslås til starter, som bare er koblet innom DEFA-sentralen. Hvis du har klart å koble sammen disse, som du påstår, så har du ikke lenger noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Hva slags bil satt denne alarmen i? Og hva slags alarmsentral var det som satt der? Hvis det er en DEFA 500 eller 700 serie, så har den blant annet en kontakt med 3 grove ledninger i. Den ene av disse er hovedstrøm til alarmsentralen, og de to andre er styrestrøm fra tenningslås til starter, som bare er koblet innom DEFA-sentralen. Hvis du har klart å koble sammen disse, som du påstår, så har du ikke lenger noe problem!

sitter i en audi 100 2.8 92 mod. var en defa 800 serie, men fant ut av det selv:)

det skal stå et rele til starter som var tatt bort, når jeg fikk dette på plass var det bare å tute og kjøre;)

men takk for alle tips;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider