Gå til innhold

Import/førstegangsregistrering av bil

Ranger emnet

m0rpheus

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Tenker på å importere en 318is fra Tyskland til sommern. Har sett en del til rundt 1000€.

Kan jeg bare dra å hente bilen på henger selv, eller å jeg betale tusenvis av kroner få å få den frakta hit? Tenkter på tollen osv.

Har regna ut sånn ca. hva engangsavgiften blir, og da får man en meget pen 318is til litt over 20k. Men så kommer registreringen.

Hvor mye koster det? hvis bilen er helt orginal osv. Jeg vet at førstegangsregistrering på lett-sykkel koster over 10k (som er helt sykt!). Da tenker jeg bare på hvor dyrt det er for bil.

Noen som kan veilede meg litt her? Beklager hvis posten ligger feil.

Takk for svar på forhånd :)

*Volkswagen Golf Mk2 uten skilter edition

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Tenker på å importere en 318is fra Tyskland til sommern. Har sett en del til rundt 1000€.

Kan jeg bare dra å hente bilen på henger selv, eller å jeg betale tusenvis av kroner få å få den frakta hit? Tenkter på tollen osv.

Har regna ut sånn ca. hva engangsavgiften blir, og da får man en meget pen 318is til litt over 20k. Men så kommer registreringen.

Hvor mye koster det? hvis bilen er helt orginal osv. Jeg vet at førstegangsregistrering på lett-sykkel koster over 10k (som er helt sykt!). Da tenker jeg bare på hvor dyrt det er for bil.

Noen som kan veilede meg litt her? Beklager hvis posten ligger feil.

Takk for svar på forhånd :)

Er ikke noe problem å importere bil, har selv gjort det. Tror jeg ville henta bilen selv, ikke få den fraktet, får ta det som en tur:) Etter hva jeg har hørt så går det ann¨å kjøre bilen hjem på tyske skilter. Norske prøveskilter gjelder bare i norden, så rekner med du må bruke henger eller noe, om den av en grunn ikke kan kjøres hjem. Ville som sagt tatt turen ned selv å hente bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å importere bil, har selv gjort det. Tror jeg ville henta bilen selv, ikke få den fraktet, får ta det som en tur:) Etter hva jeg har hørt så går det ann¨å kjøre bilen hjem på tyske skilter. Norske prøveskilter gjelder bare i norden, så rekner med du må bruke henger eller noe, om den av en grunn ikke kan kjøres hjem. Ville som sagt tatt turen ned selv å hente bilen.

Var det jeg ville høre :P Dra til Tyskland med noen av gutta å hente bil :)

Hvordan ble det med registrering osv. på bilen din?

"Tom, If ironi was made out of strawberrys. We'd all be drinking alot of smoothies right now"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg ville høre :P Dra til Tyskland med noen av gutta å hente bil :)

Hvordan ble det med registrering osv. på bilen din?

Har ikke registrert enda, da jeg er under 18år. Når den tid kommer så vil det koste meg 30.000(pga bilens HK - i mitt tilfelle 150) om bilen ikke er veteran, Men jeg har snakka med folk som sier at om bilen er over 10 år gammel, går det ann å ta alternativ fortolling på den. Da blir prisen drastisk senket visstnok. Skal sjekke ut litt mer før jeg skilter den. Før skilter skal diverse ting gjøres da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke registrert enda, da jeg er under 18år. Når den tid kommer så vil det koste meg 30.000(pga bilens HK - i mitt tilfelle 150) om bilen ikke er veteran.

Så du har ikke betalt engangsavgift?

Men jeg har snakka med folk som sier at om bilen er over 10 år gammel, går det ann å ta alternativ fortolling på den. Da blir prisen drastisk senket visstnok. Skal sjekke ut litt mer før jeg skilter den. Før skilter skal diverse ting gjøres da.

Får vell ta å høre litt med folk jeg også. Læreren min importerer biler fra tyskland hele tiden, så får høre litt med han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har ikke betalt engangsavgift?

Får vell ta å høre litt med folk jeg også. Læreren min importerer biler fra tyskland hele tiden, så får høre litt med han ;)

Jeg har kun fortollet, ikke førstegangsregistrert. Fortollingen min kom på ca 3.000kr. Mener den summen avhenger av prisen du har betalt for bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår