Gå til innhold

Problemer med camaro 83mod

Ranger emnet

jjjj

Anbefalte innlegg

Hei

Har en camaro 83mod med 305v8 motor, har store problemer med å starte den når den er kald, dør ut med en gang, etter x-antall forsøk starter den da må den gå en stund påp tomgang for å ikke dø ut når ein setter den i gir.Antar at det har noe med kaldstarten da dette ikke skjer når den er varm. Noen forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når du starter den opp? Slår automatchoken inn da? Går den opp i turtall til ca 1200-1500 rpm? Hvis den gjør det, så er det ikke noe unormalt. da lar du den bare gå på tomgang til den choken går av automatisk å turtallet går ned til 750..

Har hatt endel tull med choken min selv.. At den henger seg opp og ikke går av eller at den ikke slår inn i det hele tatt..

x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt)

1988 Volvo 740 GL 2.3

1988 Volvo 240 GLE 2.3

1980 Tempo Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kai_willy

men når du starter den opp? Slår automatchoken inn da? Går den opp i turtall til ca 1200-1500 rpm? Hvis den gjør det, så er det ikke noe unormalt. da lar du den bare gå på tomgang til den choken går av automatisk å turtallet går ned til 750..

Har hatt endel tull med choken min selv.. At den henger seg opp og ikke går av eller at den ikke slår inn i det hele tatt..

Ser at automatchoken ikke går inn i heile tatt, visst det fungerer slik eg trur, dvs at spjelet stenger for en del av lufta som kommer fra luftfilteret slik at luft/bensin blandinga vil inneholde mer bensin enn når motoren er varm og spjalet er opent,(rett meg visst eg tar feil) ingen som har peilling på hvordan det automachoken fungerer??tenker eg på dei to klokken som ligger der med en kopling til innsuget.???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil her, men er det ikke slik på noen automatchoke amcars at man først trykker bånn gass for å aktivere choken, deretter vrir om tenningen uten å gi gass? Prøv å se om det funker.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått noe greie på choken din jjj ?

klassisk triks er jo noen pump med pedalen slik at aks pumpa sørger for litt ekstra bensin. kødda fælt med choken på buicken i vår..carter forgasser...samme prinsippet. rengjøring og justering må til hvis det er lenge siden sist...

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rat Fink

fått noe greie på choken din jjj ?

klassisk triks er jo noen pump med pedalen slik at aks pumpa sørger for litt ekstra bensin. kødda fælt med choken på buicken i vår..carter forgasser...samme prinsippet. rengjøring og justering må til hvis det er lenge siden sist...

Har ikke det, klar over at ein må ha en et par pump før en kan starte, camaroen vil ikke starte uten, en kan kinne til en blir gal visst ikkje, det som skjer er: gior den et par pump på pedalen vrir om nøkkelen og bilen starter(veldig kort ca 1-2 sek) gjer det samme engang til, og bilen starter noe få sek. dette må gjerest en god delganger så kommer den, og da må ein holde den på litt turtal på den i starten for at den skal gå, så må den bare stå og gå en stund på tomgang,Det som skjer visst den ikke står en stund er at når du setter den i gir så dør den ut med en gang. Men dette er kun når bilen er kald, når den varm( opptil 4-5timer siden sist den var i gang) starter den med en gang. Har ikke fått kikket på den i det siste grunnet all snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jjjj

Har ikke det, klar over at ein må ha en et par pump før en kan starte, camaroen vil ikke starte uten, en kan kinne til en blir gal visst ikkje, det som skjer er: gior den et par pump på pedalen vrir om nøkkelen og bilen starter(veldig kort ca 1-2 sek) gjer det samme engang til, og bilen starter noe få sek. dette må gjerest en god delganger så kommer den, og da må ein holde den på litt turtal på den i starten for at den skal gå, så må den bare stå og gå en stund på tomgang,Det som skjer visst den ikke står en stund er at når du setter den i gir så dør den ut med en gang. Men dette er kun når bilen er kald, når den varm( opptil 4-5timer siden sist den var i gang) starter den med en gang. Har ikke fått kikket på den i det siste grunnet all snøen.

Det høres veldig ut som om choken ikke virker... alt du skriver her tyder på det.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider