fuchsen88 Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 hei jeg har en passat 3b 97 1,8t som er chipet til 196hk, når jeg kommer til 0,5bar og noen ganer til 1,0 bar så rykker bilen , eller den går dårlig du kjenner som om bilen drar noe tungt, også plutselig så blir det borte og det kommer kun ved fult på drag, kjønner ikke det egentlig, har byttet luftmengdemåler+ tenn plugger, men lurer på en ting til? den gårt ujevnt på tomgang, når den står stille så ser du turtalls nåla gå opp og ned ikke sån voldssomt men sån att du kjenner bilen riste litt i seg, alså hoste da. hadde vært veldig fint med noen svar tilbake takk for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 har samme problemet med ujevn tommgang.. har hørt att det kan være enten lmm eller en annen som jeg har glemt navnet på.. den for og måle luft og oljeblanding i eksosen tror jeg.. Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 oki takk for det, men jeg har prøvd VAG com og jeg fant ikke noe feil på LMM da, men jeg fant feilnr 00515 : som sier: camshaft position sensor (hall effecth sensor)- no signal (G4) : check CMP, if OK, replace distributor, veit ikke hva den mener med den att jeg skal sjekke camshaft sensor ? men jeg veit ikke hvor den sitter noen som har bile av den eller noe ???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 sitter vell i nærheten av kammen? raskt søk på google: https://hstuning.net/new//files/0232101024.jpg er det den? Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 ahh det var den jaa:P okey tusen takk da skal jeg bestille den og skifte den selv hehe... =) noen som veit åssen jeg kan få blå lys i dashbordet på bilen ???? jeg tok utt spedometer og hele tingen, og der satt det kunn 1 pære som kunn virket på fjærnlyset da... må jeg bytte hele modulen for å få blått lys, jeg ser att det sitter noen små dioder som er loddet fast på kortet... faen å jeg som hadde kjøpt blåe ledd til dashen ass :( jaja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 noen som veit kor e kan få kjøpt denna camshaft sensor ? finner ikke den på mekonomen eller norsk bildele senter... hadde vært fint med noen tips.. er dette noe man kan skjifte selv ??? eller må man på verksted??... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Kan vell kansje være en ide og måle seg fram til om den er ødelagt eller om det bare er dårlig kontakt før du bestiller en ny? :p Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 jamen hva skal jeg måle på den camshaft sensoren da? har ikke peiling på hvor mye volt den skal ha på ledningene. men tror det er jo bare 3 ledninger så er vel bare jord ,pluss(+) også er den siste sikkert minus(-).. ell no, men e veit ikkke hva og hvor mye Volt e skal ha der da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 autodata sier du skal ha 0v eller 11-14v på pinne b2.. Finner vell kansje ikke ut om den er ødelagt siden resultatet kan være så variabelt :P Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 oki får ta en sjek men tror jeg kjøper ny og ser hva som skjer da tusen takk for hjelpen =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Si fra hvis det funker da:D har samme problemet ca.. Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 japp skal gjøre det=) da har jeg bestilt meg ny føler så jeg får den enten på lørdag eller mandag:P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 jajaj da har jeg byttet sensoren, + byttet dump. skal si dunpen virket godt jaa :P nå har jeg ikke feil kode lenger på bilen min, men like vel så rykker det når jeg kommer på 0,5 bar, men det er når jeg gir full gass så rykker det på 0,5 bar men viss jeg tar det litt forsiktig så kan det gå til 1 bar.. lurer på hva som er feil jeg, kansje kondens ellers så trur jeg det er lmm men rart jeg ikke fikk feil melding på den da :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Hvilken dump har du kjøpt da? Phen lyd? :D Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fuchsen88 Skrevet November 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 hehe :P ja den er fantastisk, det er en resirkulerings dump =) jeg kjøpte den på biltema og nå hører jeg dump lyden mye bedre pga att jeg har chippet bil, mens det var orginal dump :P så er fornøyd med den nye nå da =) men fikk in en ny feil i dag feil nr 16497(PO113) som tilsvarer IAT sensor temp low cicruit high G42? hva en nå det betyr da :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg