ElCamino Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Tenkte at ej skulle få tak i fjørbeinstag til Ascona B'n. Dei he både med blitz http://www.blitzpower.no/pro-stab.shtml og hos kollevold http://www.mamut.com/kollevold. Ka er forskjellen på disse to staga. Blitz har i alu. men det blir for dyrt:) Det med kollevold koster berre 610 kr mens med blitz må en ut med over 1000-lappen. Noken som har erfaring med desse staga? Ka e best? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Ascona B har jo ikke fjærben, så jeg tror neppe du merker forskjell på plast og jern! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Originally posted by Mondeo Ascona B har jo ikke fjærben, så jeg tror neppe du merker forskjell på plast og jern! Ka kaller ein det da? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Det kalles vel fjærbenstag, men det blir litt feil på den bilen, og jeg tror ikke det har noen effekt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Heite det både med blitz å kollevold. Ka du meina med ikkje noke effekt? stabstage?? Lure også på kor ej fe kjøpe hjullager til bakakslingen hen? Den he 230mm trommla. Biltema? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Om det har noen innvirkning på kjøreegenskapene! Det er liksom det som er poenget med et slik, å stive opp karosseriet! Tar du et mål mellom fjærtårnene når en bil står stille og tar samme målet ved hard svingkjøring (litt vanskelig), ville du bli overrasket over forskjellen! Med et stag mellom minimeres denne fleksingen og bilen blir mer kontant i bevegelsene! Men Ascona B har ikke fjærtårn, den har doble bærebruer og da oppnår du kun at det kanskje ser tøft ut! Det finnes mange slags effekter, ikke bare motoreffekt!;) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Vart berre litt paff då du nevnte noke om at det ikkje hadde noken effekt . Fordi Ascona B er utruli svak i karosseriet, og veldig mange meina ditte er et must på en Ascona:) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Nei, som sagt, det har absolutt ingen hensikt å sette på ett slik stag på Ascona B. På Ascona C og det fleste andre nyere biler kan man sette på det med stor fordel. Vekta av bilen hviler jo på rammevangene, og ikke dempertårna. (på ascona B) Kjøp heller foringer eller skikkelige dempere og fjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 jaja... De seller poly foringer hos kollevold og teflon hos engelund. Ka er best, med tanke på at bilen skal ikkje kjørast på bane helder da, så den treng ikkje å vere sååå stiv helder.. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 poly foringer er greiest. Teflon blir for stivt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Det er vel polybush de heter foringene til Kollevold. Er ikkje det nåke det same som polyrethan(eller noke lignande)? Men der står berre for Manta, men det er vel det samme? Lure også på kor ej fe kjøpe hjullager til bakakslingen hen? Den he 230mm trommla. Biltema? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KviljoRacing Skrevet Januar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 PolyBush mener jeg er engelsk for PolyForing, altså det er det samme som polyurethan foringer. Manta og Ascona har helt likt understell ja:D Hørt på hjullager hos Opel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Originally posted by Mondeo Om det har noen innvirkning på kjøreegenskapene! Det er liksom det som er poenget med et slik, å stive opp karosseriet! Tar du et mål mellom fjærtårnene når en bil står stille og tar samme målet ved hard svingkjøring (litt vanskelig), ville du bli overrasket over forskjellen! Med et stag mellom minimeres denne fleksingen og bilen blir mer kontant i bevegelsene! Men Ascona B har ikke fjærtårn, den har doble bærebruer og da oppnår du kun at det kanskje ser tøft ut! Det finnes mange slags effekter, ikke bare motoreffekt!;) at det ikke har like stor effekt som på biler med mcpherson er jeg enig i, men noe må det vel hjelpe? er ganske lite forsterka/stiva opp rundt demperfestene der orginalt. demperne tar jo opp en del støyt de og, ikke bare fjærene. på ascona a derimot....:D Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 det er ikke mye merkar forskjell med og uten, men det ser da mye tøffere ut da.. er mer nytte i bur og stag fra bura fram til demper tårna vil jeg tro... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Nå har ej koni dempere, så den er ganske stiv. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.