Gå til innhold

bot for å kjøre med "sommerdekk"

Ranger emnet

bragesj

Anbefalte innlegg

8.oktober vraka jeg omegaen min i en rundkjøring da bila ville rett fram i et gjerde (spøla ikke nei).

Igår mottok jeg et brev fra politiet om et forelegg på 7000kr for å ha kjørt uaktsomt med sommerdekk på glatt føre.

Når jeg krasjet kom politiet å jeg jabba litt med dem å sa at jeg hadde nettopp kjøpt nye sommerdekk.

Seinere igår ringte jeg han som kjøpte vraket mitt, og han sa at det faktisk var helårsdekk som sto på bila når jeg krasja!

betyr dette at jeg skal nekte å vedta bota på 7000kr da jeg faktisk kjørte med helårsdekk?

takker for svar

Audi 100 92' 2,3e

x: Opel omega 93',Audi 100 93' 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dekka er merket M+S så går de som helårsdekk men du må nok fortsatt betale bota for uaktsom kjøring, men sparer 1000 kr dekket da.

kjørte faktisk ikke spesielt uaktsomt... kom i en slakk nedoverbakke i ca 40, skulle bremse ca 50meter før rundkjøringa, og sklei bare, hjalp ikke å pumpbremse heller...

var første vinterdagen, så jeg skjønner ikke at de skal være så jævla streng :p

Si det til politiet at boten er basert på feil grunnlag. Bevis at dekkene var helårsdekk og du vil sikkert få noe reduksjon i pris.

greier ikke å bevise dette, da jeg solgte bilen dagen etter til en kompis. han har nå vraka den... men han kan jo "vitne" med at det var faktisk vinterdekk som sto på.

Har du fått bot som følge av at du kjørte uaksomt med sommerdekk, og det satt helårsdekk på bilen, er det bare å klage :)

skal gjøre det :) satser på at det går....

uten jobb eller stipend, eller noen form for inntekt er det vanskeli å betale 7000kr :p så da ender det nok med pallespikring

Audi 100 92' 2,3e

x: Opel omega 93',Audi 100 93' 2,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider