Gå til innhold

Biodiesel avgifta!!!

Ranger emnet

DCA

Anbefalte innlegg

Da gratulerer jeg nok en gang AP SV og SP for sine spreke påfunn!

Måtte dere og deres velgere dø i helvette! nok engang beviser dere deres dumhet! Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg nå stått utenfor huset til Jens Stoltenberg med full rus på bilen...i hele jævla natt! anbefaler folk å kjøre forbi og ruse og spy ut eksos rundt villaen!! samme hos vår kjære fittemor Kristin Halvorsen!

SV og SP er egentlig ikke for...selv om forslaget kom fra Sv!

men stemmer for likevel! DEMOKRATIET lenge leve! hahahaha... landsforædere...

selv om denne saken ikke angår meg koker det i hodet mitt pga folk som stemmer frem disse...SE HVA DERE GJØR!!!!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ting er nå Jens og AP, han har hele tiden sagt han er for. Være enig eller ikke er opptil hver enkelt.

Men SV da, forslaget om å innføre avgiften kom fra deres leder, (det heter kanskje styrer i barnehagen) Kristin Halvorsen. Nå er de i mot, men stemmer for..

Foreslår en avgift men vil ikke ha den så de stemmer for den.... Hva gjør egentlig denne gjengen her i regjering? Må være vanskelig å styre et land når man ikke vet hva man bestemmer..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere enda ikke skjønt det? Avgiftene handler kun om å suge til seg mest mulig penger i statskassa. Ingenting handler om miljøet eller barna i Afrika. Nei, vi skal bygge flotte Operaer og finansiere hjem til asylsøkere for de pengene. De sier bare miljøavgifter osv for å gjøre akvitistene noenlunde fornøyde så ikke alle skriker på tv.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dette med å poste i RIKTIG forum da.....gjesp

En kan begynne å lure på om SV i det hele tatt har sin rett til å være et parti, oppslutning har de iaf ikke.

Men hele saken om biodiesel er kommet litt skjevt ut. Det må da vel være det samme om du lager dieselen av en gammel trestokk eller døde dinosaurer?

Tror heller ikke Norge har nok materialer å lage biodiesel av, så vi måtte nok impotert trær fra utlandet...

Endret av Dr_S

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlig godt hvorfor dem legger avgift på biodiesel.

Det tar opp mye mål man heller kunne dyrket mat eller lignende for land som faktisk trenger mat.

Det jeg er imot er politikere som snakker et type drivstoff opp i skyene for å så vente et år eller to å legge på det massive avgifter igjen.

Gir jo nesten flashback for 3-4 år siden da dem lovpriste diesel biler og alle kjøpte seg det, så satte dem opp avgiftene igjen.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia her er vel at man har insett at BioDiesel koster mer enn det smaker. Planen var jo å bruke frityrolje etc. som bare ville være positivt, da vi blir kvitt avfall, samt at det sparer miljøet. Realiteten ble en annen. Vi opptok dyrkbar mark i Afrika som vi plantet raps på, slik at vi fikk billig Bio. Da ble det mange sultne barn i Afrika, så man beskatter Bio, slik at færre kjøper det, og senker dermed etterspørselen, som resulterer i at man dyrker mat i stedet for raps igjen. Da får man færre sultne afrikanere.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte dere og deres velgere dø i helvette!

Forventer du å bli tatt seriøst, med slikt oppgulp?

nok engang beviser dere deres dumhet! Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg nå stått utenfor huset til Jens Stoltenberg med full rus på bilen...i hele jævla natt! anbefaler folk å kjøre forbi og ruse og spy ut eksos rundt villaen!! samme hos vår kjære fittemor Kristin Halvorsen!

Hvem sin dumhet sa du?

Tror du virkelig at det der hadde resultert i noe som helst bra?

Herre..

landsforædere...

Akkurat.

selv om denne saken ikke angår meg koker det i hodet mitt pga folk som stemmer frem disse...SE HVA DERE GJØR!!!!

Men hva i alle dager, hvorfor bryr du deg hvis det ikke angår deg? Du bor jo ikke en gang i Oslo, så du kan ikke en gang terrorisere disse politikerne privat, hva er da vitsen?

:spamspam:

Men, til saken (ikke spesielt fristende med et såpass udugelig åpningsinnlegg, men la gå..)

Jeg skal innrømme at jeg er en av disse som stemte rødgrønt i år (nei, jeg har ingen planer om å dø i helvete, og jeg har svært god samvittighet), men jeg skal innrømme at dette skuffer.

Dr_S:

Det blir ikke helt det samme om en lager det av gamle trestokker eller gamle dinosaurer. Forskjellen ligger i CO2-utslipp i all hovedsak, gamle dinosaurer er ikke en del av nåtidens naturs innhold av CO2 og representerer sånn sett et tillegg til det eksisterende - så er vi i gang med global oppvarming og alt det mølet der.

Ellers må jeg jo ta på meg ansvaret for å opplyse hva som egentlig er begrunnelsen AP gir for dette, siden ingen andre bryr seg om det. Istedenfor antar vi jo at "dette er nok et bevis på disse grusomme sosialistenes jag etter stadig nye avgifter og inntekter til statskassa".

Er dere helt nedsnødd alle mann? Hva skjer med å se en sak fra flere sider, litt åpenhet og sunn fornuft?

Så, det er for det første ikke snakk om å legge noen ny avgift på biodiesel. Biodiesel har inntil nå vært fritatt for noe som kalles autodieselavgift, og det er nå snakk om å fjerne dette fritaket.

Autodieselavgiften er ment for å prise samfunnsøkonomiske kostnader ved bruk av kjøretøy, som bl.a. ulykker, kø, støy, lokale utslipp og veislitasje.

Det er sånn sett ingen grunn for at biodiesel skal være fritatt for denne avgiften i større grad enn annet drivstoff, siden det vil forårsake akkurat de samme samfunnsøkonomiske kostnadene, og det har heller ingen bakgrunn i tanker om miljøvennlighet.

Så må det i rettferdighetens navn også nevnes at regjeringen faktisk har økt satsningen på på forskningen på biobrensel til 140 millioner kroner i året. Gjennom forskning kan vi (forhåpentligvis) lære å bruke annet enn mat til produksjon av biobrensel slik vi i all hovedsak gjør nå, og kanskje til og med lære å lage det ennå billigere.

Det er da verdt noe?

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...jeg må si jeg driter passe bra hva en stusselig sosialist sier...

jeg rabler nok bare ned noe i sinne der og da...so what.. er det jeg gjør når jeg er sinna for no.. gidder ikke formulere og søke wikipedia og google over alt for å få informasjon så gutta på bilforumet skal tro jeg er så jævla intellegent eller hvordan faen det skrive...jeg greier meg..bedre enn de fleste her sikkert, så jeg trenger ikke bevise noe!

det bare irriterer meg at folk skal være så lamme i hodet å ha tro på de rødgrønne idiotene! hvor er demokratiet da mann?? hvorfor jeg bryr meg? fordi jeg bor inorge...jeg betaler store mengder skatt! da har man rett til å bry seg...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider