merce-123 Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 til de lett fullstendig fortapte miljøhysterikerne som fortsatt tror at den globale oppvarmningen er menneskeskapt: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3385865.ece Helt normalt at dette kommer fram, venta på dette. Trist å se miljøforkjempere og den slags fortapt klientell rope og strippe for å forhindre klimaendringer/istid som uansett kommer, uavhengig av om våre utslipp skulle være 0%. Selv om DE klarer å lure mange av oss, et levende bevis på dette er jonleo, så betyr det ikke at alle i landet er så indoktrinerte. Voks opp! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 At klima forandringene vi nå ser er lite menneskeskapt er vel egentlig ganske klart. Problemet er heller det at SV, som altså sitter i regjering uten at knapt noen stemmer på de, er i mot all bilbruk uansett type drivstoff. Dette beviser de vel ganske tydelig ved å avgiftsbelegge biodiesel. Selv om de selvsagt ikke er for en slik avgift:ahahahhaha: Snakk om rød/grønt samarbeid som gjør denne aliansen troverdig sett i et demokratisk valgt perspektiv. Og som nevnt, det samme kommer til å skje med E85 så snart det blir mer tilgjengelig i salg. Fordi dette handler ikke om co2 utslipp, men rett og slett om å avgiftsbelegge all bilbruk. Forresten er klimaendringene vi ser nå større nå enn på f.eks 70 og åttitallet, da alle biler "spydde ut avgassen" med 98 oktan blybensin uten katalysator. Ikke så rart egentlig, fordi det er naturstridig at klimaet skal være nøyaktig det samme i tiår etter tiår. Slikt noe vil alltid gå i sykluser, fra varmere perioder til kaldere perioder. Slik vekslet klimaet på 17-1800 tallet også. Selv om det ikke var så mange som kjørte bil den gangen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 De eneste "menneskeskapte" miljøkrisene jeg virkelig bryr meg om er nedhugging av store skoger og rasering av korallrev som dreper mange av verdens veldig fasinerende dyrearter. Er fælt å tenke på at dyrearter jeg faktisk har sett vil ikke mine unger en gang oppleve. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 De eneste "menneskeskapte" miljøkrisene jeg virkelig bryr meg om er nedhugging av store skoger og rasering av korallrev som dreper mange av verdens veldig fasinerende dyrearter. Er fælt å tenke på at dyrearter jeg faktisk har sett vil ikke mine unger en gang oppleve. DER er jeg helt enig! I tillegg kildesortering er bra og jeg gjør det selv. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 (endret) til de lett fullstendig fortapte miljøhysterikerne som fortsatt tror at den globale oppvarmningen er menneskeskapt: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3385865.ece Helt normalt at dette kommer fram, venta på dette. Trist å se miljøforkjempere og den slags fortapt klientell rope og strippe for å forhindre klimaendringer/istid som uansett kommer, uavhengig av om våre utslipp skulle være 0%. Selv om DE klarer å lure mange av oss, et levende bevis på dette er jonleo, så betyr det ikke at alle i landet er så indoktrinerte. Voks opp! Jada, jeg er en stakkars tilbakestående og hjernevasket sosialist, har skjønt det nå. Kan du prøve å legge i ei ny plate? Det er hakk i den som står på. Har du faktisk lest disse e-postene? Vet du egentlig hva du snakker om? Eller leser du, som så altfor mange andre, bare overskriftene avisene mekker for å tjene penger? De eneste "menneskeskapte" miljøkrisene jeg virkelig bryr meg om er nedhugging av store skoger og rasering av korallrev som dreper mange av verdens veldig fasinerende dyrearter. Er fælt å tenke på at dyrearter jeg faktisk har sett vil ikke mine unger en gang oppleve. Drives du da av rent egoistiske tanker og ønsker for deg selv og dine nærmeste, eller en ekte, altruistisk interesse for å bevare kloden og naturen for ettertiden uavhengig av om du får stilt egne, materialistiske og tildels kunstige behov nå? Endret November 23, 2009 av jonleo Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Drives du da av rent egoistiske tanker og ønsker for deg selv og dine nærmeste, eller en ekte, altruistisk interesse for å bevare kloden og naturen for ettertiden uavhengig av om du får stilt egne, materialistiske og tildels kunstige behov nå? Jeg synes det er trist at dyr generelt må lide pga oss mennesker, pelskåper, dyretesting etc etc. Jeg synes også at det er fryktelig dumt at 300 mål regnskog må bøte med livet fordi Ola Nordman skal kun ha eksklusiv treverk på båten sin. Jeg synes også det er dumt at naturen blir rasert så folk ikke kan oppleve den, men vi to har to forskjellig syn på rasering. Sette av 5mål skog til offroadkjøring et par steder i landet er IKKE rasering i mine øyne. Sprenge en hel fjellside fordi Ola vil ha hvit tannkrem er i mine øyne rasering. En liten rød tråd i det jeg er i mot er industri som ødelegger for å tjene penger. Da det kommer til privat "bruk" av naturen som kan ødelegge litt, men at den som gjør det har en stor lidenskap for det, ja da synes jeg det er greit i et begrenset område. Kall meg gjerne hyklersk og dobbelmoralen selv, men det er sånn jeg ser på denna verden per i dag. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Its all about the money... always been, always will. Drar opp den litt jeg for de som ikke fikk det med seg. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Jada, jeg er en stakkars tilbakestående og hjernevasket sosialist, har skjønt det nå.Kan du prøve å legge i ei ny plate? Det er hakk i den som står på. Har du faktisk lest disse e-postene? Vet du egentlig hva du snakker om? Eller leser du, som så altfor mange andre, bare overskriftene avisene mekker for å tjene penger? Spørs hvilke overskrifter man velger å lese da. Skepsisen til at klimaendringene er menneskeskapt er sterkt økende. (Går et program om dette på NRK2 kl 2010)Og faktum er at fra 1978 til 2008 har ikke temperaturen steget, men CO2 utslippet har økt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 23, 2009 Rapporter Share Skrevet November 23, 2009 Litt morsom tråd: Klimaforskere tatt med buksene nede (hakket) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Spørs hvilke overskrifter man velger å lese da. Skepsisen til at klimaendringene er menneskeskapt er sterkt økende. (Går et program om dette på NRK2 kl 2010)Og faktum er at fra 1978 til 2008 har ikke temperaturen steget, men CO2 utslippet har økt Jeg har ingen intensjoner om å gå inn på detaljene i debatten om global oppvarming her, men jeg anbefaler deg å vurdere muligheten for at det kan foregå endringer i global temperatur. Og da altså i et større perspektiv enn 30 år. Igjen lurer jeg på hvor du har dette fra? Media? Selv NRK er en svak og tvilsom kilde i slike saker. Kall meg gjerne hyklersk og dobbelmoralen selv, men det er sånn jeg ser på denna verden per i dag. Det er sånn du velger å se på det, og det må respekteres. Men jeg er i min fulle rett til å synes det er litt tullete ;) Allikevel, jeg har vært borti verre. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 (endret) Hmm? http://www.nrk.no/nyheter/1.6879740 EDIT: enda mere: http://www.dagbladet.no/2009/11/24/nyheter/jens_stoltenberg/biodiesel/avgifter/innenriks/9181487/ Glad det ikke er min feil at han styrer :) Endret November 24, 2009 av Go-carter Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Glad det ikke er min feil at han styrer :) 4 år, blir det ikke forandring da så får man vurdere å flytte 30 minutter til søtabror og heller pendle.... :rockets Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonleo Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Han møter da motstanderne til en viss grad, ved å øke kravet til andelen biodiesel i drivstoff. Totalt sett vil det kanskje opprettholde dagens nivå på etterspørselen. Dog skulle man vel gjerne se at både etterspørsel etter og produksjon av biodiesel gikk opp.. Siter Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Han møter da motstanderne til en viss grad, ved å øke kravet til andelen biodiesel i drivstoff. Totalt sett vil det kanskje opprettholde dagens nivå på etterspørselen.Dog skulle man vel gjerne se at både etterspørsel etter og produksjon av biodiesel gikk opp.. Lovpålagt 3,5% neste år, og 5% i 2011 ja... Statoil har allerede i DAG 7%! Så det utgjør absolutt ingen reell forskjell. Ref: http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sdh&state=sdh_dynamic&viewid=2126113 Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Lovpålagt 3,5% neste år, og 5% i 2011 ja... Statoil har allerede i DAG 7%! Så det utgjør absolutt ingen reell forskjell. Ref: http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sdh&state=sdh_dynamic&viewid=2126113 Kanskje dumt spørsmål men er det derfor det virker som at bilen går bedre da jeg fyller diesel i Sverige? :spin Har akkurat kjørt tomt en tang fra søtabror og fyllte på lokale stasjonen og nei, da virka den pluttseli glat igjen.... Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg