Gå til innhold

Biodiesel avgifta!!!

Ranger emnet

DCA

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig skal vi bry oss.

Men en har et fryktelig dårlig utgangspunkt om en går rundt med ei holdning om at alle sosialister er stusselige og lamme i hodet.

Hvis du lurer på hvordan demokratiet fungerer i Norge, så foreslår jeg at du søker informasjon om det istedenfor å anta at det ikke fungerer siden du synes du betaler for mye skatt.

Regner forøvrig med at dere stemte i høst, alle mann.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er da allerede forsket fram løsninger på å lage diesel ut av annet enn mat. bare det inneholder karbon og fett så er det mulig å lage diesel av det. bla bildekk og avfall fra treforedlings industrien har man lært seg å lage bio diesel av. ikke noe problem å finne alternativer.

Men av en eller annen merkelig grunn lager vi ennå i hovedsak førstegenerasjons biodiesel i Norge. Hvorfor?

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men av en eller annen merkelig grunn lager vi ennå i hovedsak førstegenerasjons biodiesel i Norge. Hvorfor?

fordi den er meget bra miljøvennlig og godt utviklet!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er demokratisk, ja. Fordi vi, Norges befolkning, har på demokratisk vis plassert dem i den posisjonen de nå er i, slik at de kan gjøre slikt som dette.

Sorry, men vi har altså et av verdens best fungerende demokratier, det er høyst sannsynlig kjemisk fritt for korrupsjon og inneholder svært lite maktmisbruk.

Problemet er heller folk som automatisk antar korrupsjon, maktmisbruk og udemokratiske prosesser så snart politikere gjør ting ikke absolutt alle liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel vi kan jo se på saker som ramin osmundsen...kjemisk fritt? litt å ta i ja!

hvis man går i antallet stemmer hadde ikke de røde vunnet...men pga stemmene på gudforlatte plasser teller mer ble det sånn...hadde de også bodd litt i by tenker jeg de hadde snudd ganske så fort når man ser svineriet...menmen

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi den er meget bra miljøvennlig og godt utviklet!

Nå, det høres da en smule ulogisk ut, gjør det ikke?

Hør nå, jeg sier ikke på noen måte at jeg synes det er en brilliant handling å droppe fritaket fra autodieselavgiften på biodiesel. Jeg prøver i grunnen bare å klare opp i et par grandiose misforståelser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge hauge er den det...OG jeg tror han veit mer om det enn deg og meg for den del... siden han sitter i styret for hva det nå enn heter har han nok peiling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøstiftelsen Bellona ja, det er sånne ufyselige miljøvernere som også tror på menneskeskapt global oppvarming, er mot oljeboring i Lofoten og synes at du skal begynne å slå av lyset når du ikke er hjemme, samt kjøre mer buss og tog.

Men ja, han vet nok en hel del mer enn meg og deg om biodrivstoff. Hvor ville du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men vi har altså et av verdens best fungerende demokratier, det er høyst sannsynlig kjemisk fritt for korrupsjon og inneholder svært lite maktmisbruk.

Jeg må nok dessverre skuffe deg litt her, JonLeo. Har du hørt om rational choice theory/public choice theory? (Les gjerne litt på Wikipedia.) Når en person kommer til makta vil man alltid ta avgjørelser, korrupt eller ikke, som aller helst gagner en selv.

Nå er jeg ingen konspirasjonsnøtt, men en bør ikke ta alt for gitt. Husk også at Norge rangeres over både Sverige og Danmark det kommer til korrupsjonstoppen i Skandinavia (det lille som finnes, så klart er det nesten ingenting i forhold til andre land rundt om i verden).

Endret av Yelsent

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selvfølgelig vil en gjøre det, til en viss grad. Det er jo ingen hemmelighet at Jens Stoltenberg leder Arbeiderpartiet, og sånn sett vil jobbe aktivt for å fremme Arbeiderpartiets og sånn sett også Jens' personlige tanker og ideer.

Sånn sett tror jeg ikke Jens kan beskyldes for mer maktmisbruk, korrupsjon eller andre tvilsomme aktiviteter i noen større grad enn en hvilken som helst annen norsk statsminister gjennom tidene, eller Erna eller Siv ville gjort, for den saks skyld.

Poenget var uansett at vi har et svært velfungerende demokrati her i landet, sammenliknet med størsteparten av resten av verden. Det er dessverre en del mennesker som påstår det motsatte, men jeg har inntrykk av at det i all hovedsak er bitre mennesker som er misfornøyde med høstens valgresultat og ytrer i stor grad irrasjonelt sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...jeg må si jeg driter passe bra hva en stusselig sosialist sier...
Selvfølgelig, det er opptil deg, men du bør først vite hva en sosialist er.
det bare irriterer meg at folk skal være så lamme i hodet å ha tro på de rødgrønne idiotene! hvor er demokratiet da mann?? hvorfor jeg bryr meg? fordi jeg bor inorge...jeg betaler store mengder skatt! da har man rett til å bry seg...

Noen av oss har levd så lenge at det også har sittet blåe idioter på toppen. Verden var ikke veldig annerledes da, men strømmen som vi ALLE er avhengig av ble VELDIG mye dyrere, faktisk mye dyrere enn en avgift på et brennstoff "noen få" kan bruke.

Er helt enig med deg i at denne saken er latterlig, men at den ble latterlig er vel først å fremst fordi den grønne delen ikke visste hva de gjorde. De har de jo selv innrømmet. De røde har fulgt samme linja hele veien. Det som for meg er underlig er hvordan et parti som er tett ved sperregrensen for å i det hele tatt bli representert på stortinget kan sitte i regjering? Alliansebygging mellom partiene burde vært forbudt. Det partiet som fikk størst oppslutning ved valget skulle styre landet og ferdig med det. Dette partiets stemmer burde da telle dobbelt ved alle avstemmninger. Først da har vi et reellt demokrati. Slik det er nå så blir hver avgjørelse en hestehandel fordi alle prøver å tilrive seg makt, koste hva det koste vil. Får man 4% av stemmene ved et valg vil det si at 96% (grovt sett) av norges befolkning ikke syntes man har de beste løsningene. Da har man lite i regjering å gjøre og det bør man faktisk forstå

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge hauge er den det...OG jeg tror han veit mer om det enn deg og meg for den del... siden han sitter i styret for hva det nå enn heter har han nok peiling!
Fredric Hauge er leder for en ekstrem miljøbevegelse, og har akkurat like lite innflytelse på styre og stell i Norge som deg og meg. Det er bare at han roper litt høyere.

Selvfølgelig har han rett til å prøve å påvirke, og han lykkes desverre med mye av det, rett og slett fordi han kan å bruke media for alt de er verdt. Norges Automobilforbund kunne trengt en noe mindre nytelsesmiddelpåvirket versjon av Hauge noen år

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider