Gå til innhold

Biodiesel avgifta!!!

Ranger emnet

DCA

Anbefalte innlegg

Kanskje dumt spørsmål men er det derfor det virker som at bilen går bedre da jeg fyller diesel i Sverige? :spin

Har akkurat kjørt tomt en tang fra søtabror og fyllte på lokale stasjonen og nei, da virka den pluttseli glat igjen....

Haha, tviler på at det er biodieselens skyld :)

Men di har derimot 5% tilsetning av et annet lurium:

http://www.statoil.se/FrontServlet?s=sdh&state=faq&faqid=14&qid=2051897q2051897

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha, tviler på at det er biodieselens skyld :)

Men di har derimot 5% tilsetning av et annet lurium:

http://www.statoil.se/FrontServlet?s=sdh&state=faq&faqid=14&qid=2051897q2051897

Så det de har i dieselen kan få motoren til å yte mer?

Draget på bilen blir hakket vassere og bilen min går på 0.1 mindre (på kjørecomputer) på langkjøring da jeg fyller i charlottenberg.

Eller begynner jeg bare å bli skvatthakkende gal?

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen intensjoner om å gå inn på detaljene i debatten om global oppvarming her, men jeg anbefaler deg å vurdere muligheten for at det kan foregå endringer i global temperatur. Og da altså i et større perspektiv enn 30 år.
Tja. Alle klimanerder sier jo at det haster så veldig å gjøre noe nå. Hvis man ikke kan måle en forandring på 30 år så syntes jeg grunnlaget for å si at det haster rett og slett er sviktende. Selvfølgelig foregår det forandringer i global temperatur, det har det gjort siden lenge før noen visste hva diesel var. Hørt om istiden?
Igjen lurer jeg på hvor du har dette fra? Media? Selv NRK er en svak og tvilsom kilde i slike saker.

Er ikke så vanskelig å finne kilden. Hvor tror du de har mest kontroll på temperaturer?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider