Gå til innhold

Personlig utstyr til Bilcross

Ranger emnet

Nile007

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal begynne å kjøre bilcross og må handle inn nødvendig utstyr som 3lags dress, sko, hansker etc. Hvor er det best å handle dette? Noen som har tips og ideer?

Jeg skal til Kina nå i desember, tror noen at jeg kan finne noe bra der litt billigere enn her hjemme? Alle tips og meninger mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge utstyret er Fia-godkjent så er det ingen problem, men jeg ville vært litt forsiktig med å handle i Kina. Er mye billig-varer som neppe har samme kvalitet som det du får kjøpt i Norge.

Hei, takk for kjapt svar! Det er det jeg også tenker om utstyr fra Kina, redd for å komme hjem med katta i sekken. Men.. så hadde det vært veldig greit å få noe helt nytt, litt billigere enn hjemme. Jeg får se hva jeg finner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, trenger ikke å bruke kjøresko i det heletatt for den saks skyld. Eneste kravet er vel att de ikke skal være av brennbart matriale og gå over anklene. Så, vil du kjøre med sko av type Army boots eller lignende er det helt i orden. Hansker, balaclava og hjelm trenger heller ikke FIA-godkjenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' trenger ikke å bruke kjøresko i det heletatt for den saks skyld. Eneste kravet er vel att de ikke skal være av brennbart matriale og gå over anklene. Så, vil du kjøre med sko av type Army boots eller lignende er det helt i orden. Hansker, balaclava og hjelm trenger heller ikke FIA-godkjenning.[/quote']

Hjelm må vel strengt talt være godkjent? Vet ikke om den trenger fia-godkjenning, men jeg vet at den må være godkjent for å kunne brukes i bilcross. Må nesten lete litt i reglene.

Mulig at mye av utstyret ikke trenger direkte Fia-godkjenning, men alt av utstyr skal være brannsikkert iallfall.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sjekket reglemanget for neste år, men fram til i år har det ikke vert krav om FIA merking på kjøredress i BC. Flammesikker heldekkende kjeledress, er egentlig nok om man bruker flammesikkert undertøy under. Vet det er flere som kjører med det.

Men anbefaler skikkelig 3 lags flammesikker dress, sikrere om uhellet skulle være ute etter mitt syn.

Men sjekk regelverket for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider