Nøkkelknippe Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Hei Har lyst å "bygge" noe slikt: Er det noe å stase på? Vil det bli noe lyd? Er det noe spesielt med elementet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 er ikkje noke å satse på, viss du vil ha ein snev av lydkvalitet! Elementet må væra beregna på store kassevolum. Såkalla free-air element. Er nok ein grunn til at det ikkje er vanligt med free-air elementer ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet November 18, 2009 Rapporter Share Skrevet November 18, 2009 Nå spiller det elementet imot en "tett" rygg, så helt klassisk free-air blir det ikke... men kassevolumet foran elementet er aaalt for lite og dessuten "variabelt" siden ryggen neppe er helt tett. Og hva hører man egentlig mest av i kupéen der? Bassen som blir presset gjennom seteryggen, eller bassen som spiller ut i bagasjerommet i motfase til den som kommer gjennom ryggen? Bulder&Brak kan være en treffende beskrivelse på den bassgjengivelsen, og da ikke ment i positive vendinger. Og da har jeg ikke engang begynt på synspunkter angående det estetiske ved den monteringen... ;) Asymmetri kan være OK, men om man ikke ser/vet at seteryggen er delt 60/40, ser det bare vindskjevt ut. Bedre å sette den på 40-delen, så det ihvertfall ser ut som den er plassert i hjørnet med vilje. Men det er nå min smak. Nei, montér gjerne en sub med magneten synlig, men la den få ha en definert kasse foran seg som er tilpasset elementets tekniske parametre hva angår kassevolum, så har man ihvertfall har kontroll på noe. Så kan man vurdere kassen plassering etc. etterpå. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøkkelknippe Skrevet November 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Takker for tilbakemeldinger Hadde vert kjekt å prøvd noko nytt som ingen andre hadde. Men er det nokon som har erfaring med slikt, hørt og sett? Bagasjerommet vil fungere som ein "kasse". Men då burde eg kanskje ha hull i setet slik at lyden kom ut.. innvendinger?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 19, 2009 Rapporter Share Skrevet November 19, 2009 Leste du ikke det som ble skrevet over her??? DET DER ER EN DUSTELØSNING, OG ER IKKE Å ANBEFALE! Hvorfor vil du gjøre noe sånt?? Jeg husker vi gjorde dette for 20år siden, men da var subene laget for det også. Men så fant mann ut at løsningen var elendig, og at kasse til subene blir MYE bedre. Hvilken sub er det du har planer om å bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg