Gå til innhold

Varme problemer

Ranger emnet

Terten

Anbefalte innlegg

Netopp byttet temostat bå bilen min, passat 92` mod 2.0 8v. Trudde dette ville hjelpe meg med og få varme i bilen, men det har ikke hjulpet en dritt. Bilen koker og står i. Det merkelige er at den ikke bruker kjølevann, kan det være vann pumpa? hørt at de er svake på de bilene?

92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt

95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt

92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netopp byttet temostat bå bilen min, passat 92` mod 2.0 8v. Trudde dette ville hjelpe meg med og få varme i bilen, men det har ikke hjulpet en dritt. Bilen koker og står i. Det merkelige er at den ikke bruker kjølevann, kan det være vann pumpa? hørt at de er svake på de bilene?

Termostaten som du har byttet ut, har du testet om den åpner?

Hiv den i en kasserolle og kok den, se om den åpner.

Den skal være helt lukket når den er kald, så hvis den står litt åpen blir motoren aldri varm.

Siden du har byttet termostat har du også tappet av kjølevæske, så at den koker nå er nok et tegn på at du har luft i systemet.

Få fronten på bilen opp i høyden, bruk oppkjøringsramper e.l.

Ta av lokket til ekspansjonstanken med motoren igang, hiv på deg et par hansker og klem på de nedre slangene, nå vil du se at det bobler lett i tanken, fortsett sånn til det ikke bobler mer.

Så gjør du det samme på de øvre slangene.

For å sjekke om du har sirkulasjon kan du se om det kommer vann fra den lille slangen som går inn på ekspansjonstanken(overløpsslange), skal renne ut her når motoren er varm.

Har vært med på flere tilfeller der folk har vært sikker på at de har hatt trykk i kjølevannet o.l. fordi motoren har kokt ustanselig, men etter noen runder med slangemassasje har problemet løst seg.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider