Gå til innhold

volvo b23 topp

Ranger emnet


audun34

Anbefalte innlegg

Kompis av meg plages med oljelekasje og lavt oljetrykk ved gasspådrag. Toppdeksel-lokke ble fjerna for lekasjen var i forkant rundt kamakslingen og førte til olje på register-reim.

 

Det ble oppdaget en sprekk under kammen heilt i forkant nesten med tetteringen som ligger rundt kamakselen.

Denne sprekken er ugjevn, har ugjenvn kant og ser alt annet enn orginalt ut. Dette er jo da en alutopp, og det er ingen slitemerker på kamaksel, så det har ikkje blitt slitt til.

Jeg lurer på om denne sprekken er orginal, og i så fall hvilken hensikt den har? Har fått høre "jada, ska være der, er oljeretur" og slikt, men utforminga virker som noen har satt en meisel mot og slått denne sprekken, mens alle andre hull er pent maskinert.

 

SÅ, noen som har peiling på dette vær snill å si hva dere mener og tror :) takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2fast4all .. hehe akkurat ser skaden ut, og ja, jeg regna med at den ikke sku være der, men har hørt litt av hvert fra noen folk som i følge dem selv kan skru bil osv. Men jeg stilte meg sterkt i tvil, og fikk jo nå bevist at jeg hadde rett :)

 

Tusen takk for hjelpa!

 

Er det noen som vet hva som lager denne skaden ? Det er jo ingen slitekanter på kamakslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også vært med på å skru på den volvoen som har den skaden audun snakker om, og ja den ser AKKURAT sånn ut.

 

jeg lurer mest på hvordan i helvette det hullet har blitt til?

er det typisk volvo b230 problem?

'88 Bmw e34 520i

'86 Toyota Corolla 1.3

'84 Toyota Celica Supra 2.8i (x)

'86 Opel Ascona C 1.8i (x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kammen som sliter hull der. Toppen er i alu, og kammen i noe veldig hardt så da vil det ikke bli skader på kammen.

 

Da må de jo være neo form for kast i kammen... :rolleyes:

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lurte også på hvordan kammen sliter det hullet. Vedkommende det er snakk om, kjøpte en brukt topp sør på og fikk sendt nordover. Da oppdaget vi at den toppen han fikk tilsendt hadde akkurat somme skaden. Det var jo litt rart da, så nå sitter han der med 2 topper som ikke er brukbare.

 

Så er dette noe flere har vært borti med gammel volvo?

Motoren er en volvo b23k ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på hulle.. sku da tro at volvo greide å lage ett bedre oljereturhull enn som så .. ser jo ut som det er banka inn med meisel ..

 

og virka jo logisk det 2fast4all sa ang. at kammen sliter det hullet, fordi vi fant metallspon på innsida av hullet når vi så nermere på det, så tipper dette er metall fra toppen, som kammen sliper av.

 

 

SÅ, kan noen komme opp med en rimelig solid forklaring på om dette er oljeretur eller kammen som sliter det hullet ?

 

Sku da som sagt tro at volvo greide å lage ett penere oljeretur-hull enn som så, men jeg er ingen mekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår