Gå til innhold

Stor lekasje kjølevæske!

Ranger emnet

Longfellow

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg gikk ut i garasjen i kveld, og der fikk jeg se at det var en stor dam med væske som har rent utover "hele" garasje gulvet. Vi snakker mengde på flere liter. væsken er litt tykt flytende grønn og det lukter sprit så det er vel kjølevæsken. Bare jeg ser så raskt under bilen så ser jeg at det renner ned langs bunnpanna på motoren. Noen som kan tenke seg mulig årsak og lekkasje sted?

Bilene er en Peugeot 406, 2.0l HDI 2000 mod

Endret av Longfellow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: endret førstepost.

Har åpnet panseret og tatt av dekselet over motoren, men greie ikke å se noe spesielt med første øyekast. Når man ser under så er det en merke etter væske som har rent ned bak motoren og ned på bunnpanna for så fylle helle garasjegulvet med væske....

Når jeg klemmer på kjøleslangene som går fra motoren til radiatoren så er det ikke noe lyd av væske som beveger seg, noe jeg vet det har vært før når man har klemt på den slangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare en slange, bare å trille bilen utafor og helle på vann på radiatoren det... ser jo fort hvor vannet kommer ut da.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontroller olje kjølern, men det du kan gjøre er å vaske onklig på der det renner fra og starter opp bilen og i noen omr så ser du resultatet fra hvor det lekker fra

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider